۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

دانلود فیلم Bright Star 2009 ستاره در خشان دانلود با لینک مدیافایر



دانلود فیلم Bright Star 2009  ستاره در خشان دانلود با لینک مدیافایر
imdb: 7.5/10
کارگردان: جین کمپیون
براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
فیلم درام عاشقانه، فیلم 2009 ،فیلم Bright Star 2009

 با مدیافایر فعلا دانلود نکنین تا لینکاش تصحیح بشه





Parte 1: http://www.megaupload.com/?d=DWOK93AC
Parte 2: http://www.megaupload.com/?d=U4FBU3OT
Parte 3: http://www.megaupload.com/?d=8TGPL1VI
Parte 4: http://www.megaupload.com/?d=IQNP07VP

Parte 1: http://depositfiles.com/files/v6sx9utiz
Parte 2: http://depositfiles.com/files/gni5qzxwa
Parte 3: http://depositfiles.com/files/xe5nwaueu
Parte 4: http://depositfiles.com/files/9at6k7l6s
يا
http://uploading.com/files/a6768cf8/Bright%2BS_unsoloclic.blogspot.com.rmvb/
يا
 لينك پرسرعت با زيرنويس عربي
http://www.slingfile.com/file/KEETyfgpWs
http://www.slingfile.com/file/Ql1fLsGpym
ان کیتس یک شاعر رمانتیک بود. " ستاره درخشان " که داستان زندگی کیتس و تنها عشق زندگی کوتاهش فنی بران را روایت می کند، فیلم رمانتیکی است. با اینکه کلمه رمانتیک در فرهنگ عامه و زبان مادری و زبان خاص ادبی و تاریخی معانی مختلفی دارد، اما دستاورد فیلم عالمانه و مسحور کننده جدید جین کمپیون ترکیب کردن این مفاهیم است. بطوری که آمیزه ای از آفرینش شاعرانه و شهوت عاشقانه را ترسیم می کند.


این یک پروژه پر مخاطره است. حداقل به خاطر باتلاقی از کلیشه و سفسطه که در راه رسیدن فیلمساز به هدفش وجود دارد. این امکان هست که در دهه های نخست قرن نوزدهم، شاعر ها مثل ستاره های سینما زندگی می کرده اند، ولی در کل، زندگی شاعر ها در فیلم به درستی تصویر نشده است. یا به کلی از آن غفلت شده یا تشریفات و احساسات گرایی بیش از حد، توی چشم می زند.
به علاوه، بسیاری از کارگردان های تنبل و شهرت طلب، این دوره را به نمایشگاه های بزرگ لباس تبدیل می کنند. در جاهایی از فیلم " ستاره درخشان " کیتس با بازی هنرپیشه لاغر و رنگ و رو پریده انگلیسی بن ویشا (عطر، من آنجا نیستم) تا مرز کاریکاتور شدن پیش می رود. او به فکر فرو می رود، سرفه می کند (ناشی از سل که باعث مرگ زود هنگامش شد) و گل ها و درخت ها و صخره ها را به شکلی رویایی نظاره می کند.
اما در این لحظه ها، فیلم با تند و تیزی تکان دهنده و زیبایی خیره کننده اش به موفقیت می رسد نه با چیز های معین و قراردادی، دقیقا به همان شکلی که ترانه های خود کیتس عمل می کنند. اشعار او در ابتدا مصنوعی و احساساتی جلوه می کنند، اما با چند بار خواندن، نوعی نفوذ و طراوت پیدا می کنند. موسیقی اثر بسیار پیچیده و ساختگی است، اما دقیقا در لحظه های احساسی طبیعی و خودجوش به نظر می رسد. در حالیکه به هیچ فیلمی امید نداریم تا بتواند انسان را به درون روند سروده شدن شعر توسط شاعران ببرد، خانم کمپیون به شما اجازه می دهد حتی اگر برای اولین بار هم باشد، صدای بلند شاعران را بشنوید. شما دوست دارید تا آخرین لحظه تیتراژ پایانی در سالن بمانید، نه به خاطر خواندن اسامی همه عوامل، بلکه چون دوست دارید تک تک سیلاب های روخوانی آقای ویشا را از " غزلی برای یک بلبل " بشنوید.
نبوغ کیتس – که توسط بسیاری از منتقدان هم عصرش دست کم گرفته شد ولی انجمنی از یاران ادبی وفادارش از آن دفاع کردند – نقطه ثابتی است که " ستاره درخشان " حول آن می چرخد. اگرچه نیروی روح بخش این نبوغ باعث شیدایی کیتس و بران در دیدار های اولیه شان می شود، پس از چند ماه آن را تبدیل به عشقی زجرآور و جانکاه می کند. آقای کیتس، که معشوقه اش هم مودبانه او را به همین شکل صدا می کند، گاه به گاه مضطرب و بدون اعتماد به نفس است، اما از طرفی بذله گو، کنایه زن و ثابت قدم نیز هست. این فیلم در حقیقت متعلق به بران است که نقشش را ابی کورنیش با سرزندگی هیپنوتیزم کننده و ظرافتی خلسه آور بازی می کند. خانم کورنیش استرالیایی که فیلم های قبلی اش " مکث-زوال "، " آب نبات " و " شیرجه " هستند، به ترکیبی از عدم احتیاط کاری و خود کنترلی رسیده است که تعداد کمی از هنرپیشه های زن از هر سن و ملیتی به آن رسیده اند. او به خوبی کیت وینسلت است که تقریبا بهترین شکل ممکن است.
فنی که بزرگترین دختر یک بیوه پریشان (کری فاکس) است، تا حدودی زیرکی جاندار یک قهرمان زن جین آستینی را داراست. یک خیاط کارآمد که بخاطر استقلالش و حسی که برای تشخیص مد های پیشرو دارد، به خود افتخار می کند. از طرفی او از درون متزلزل است و قادر است با سر وارد یک عشق سوزان کاملا احمقانه شود و عاشق شاعری رو به موت و بی پول شود، کاری غیر منطقی که یک کاراکتر آستینی هرگز انجام نمی دهد.
اگر فقط شاعر و معشوقش بودند امکان داشت " ستاره درخشان " از شدت آه و ناله و غش و ضعف متلاشی شود یا ریتم ثابت یک شعر عاشقانه به خود بگیرد. غزل های فوق العاده ای که در فیلم هست – پروانه ها، گلزارها، دست های لرزان و نگاه های گذرا و سرشار از تمنا – با یک مادی گرایی خشن و پر انرژی تعدیل شده است. ممکن است عاشق ها، مثل شاعرها، قلمرو احساسی و معنایی خاص خود را تعریف کنند، اما با واقعیت های جاری که بقیه ما در آن زندگی می کنیم به شدت در نزاع هستند. اصل واقعیتی که در اثر گنجانده شده چارلز براون (پال اشنایدر) دوست و یاور و پشت و پناه کیتس و رقیب اصلی او در جلب توجه فنی است. در نظر براون، فنی دیوانه کننده و سوزاننده است، به هر حال نیشداری شوخی ها و کنایه های آنها در نوع خودش بار جنسی جذابی دارد. اگر یک نوول آستینی بود این اصطکاک با ازدواج رفع می شد، اما " ستاره درخشان " که از راه نادرست و تاریک واقعیت متکی به زندگی نامه می رود، داستان متفاوتی را بازگو می کند.
سال 1818 در همپستد که داستان آغاز می شود، براون و کیتس همسایه های بران هستند. در آوریل همان سال، شاعر ها خانه ای را که با دیواری به دو نیم شده با فنی و مادر و خواهر و برادرهایش تقسیم می کنند. بعد از نه ماه که حال کیتس رو به وخامت می گذارد، توسط جمعی از دوستان علاقه مندش به ایتالیا اعزام می شود، اما قبل از آن او و فنی عشقشان را از همه نظر به جز فیزیکی به کمال رسانده اند.
خانم کمپیون یکی از بزرگ ترین جستجوگران جنسیت زنانه در سینماست که " اقلیم تاریک " زیگموند فروید را با شک گرایی، همدردی و گاهی خشم، نورانی می کند. " ستاره درخشان " می توانست به آسانی تبدیل به یک حکایت اخلاقی و تیره از سرکوبی شود، چون تماشاگران امروزی هیچ چیز را بیشتر از این دوست ندارند که هنجار های اجتماعی از قبل آزادتر و روشنفکرانه تر شده است. اما فنی و کیتس هم مدرن هستند و اگرچه سنت های زمانه شان آنها را زیر فشار می گذارد، آنها خود را آزاد می دانند.
فیلم اصلا دورویی جنسی که آنها را احاطه کرده نمی بیند. فنب به دلیل فقر کیتس نمی تواند با او ازدواج کند، اما براون بر خطوط کلاس قلم می گیرد تا تا با یک نوکر خانگی جوان و بی ریا و بی سواد (آنتونیا کمپل-هیوز) خوش بگذراند (و آبستنش کند). اینکه فنی و کیتس مجبور هستند هوس ها و آرزوهای خود را از راه نامه و شعر و گفتگو به کمال برسانند، ظالمانه به نظر می رسد، اما آنها به بهترین شکل از آن استفاده می کنند. آنچه خانم کمپیون انجام داده، بده بستانی است که در آن زوج مورد نظر، با لباس کامل، در یک اتاق خواب نیمه تاریک، بندهای شعر " خانم زیبای ناسپاس " را با هم رد و بدل می کنند و باید قطعا آن را به عنوان یکی از پرشورترین صحنه های عشق بازی در سینمای معاصر به حساب آورد.
گرمای این لحظه و لحظه های مشابه دیگر، " ستاره درخشان " را از افتادن به دام درام هایی که مثل زندان های پر زرق و برق و نمایشگاه های لباس های فاخر هستند، نجات می دهد. خانم کمپیون با حرکات دوربینی و کلوزاپ های خارج از مرکز بی قرارش، تاریخ را با زبان حال روایت می کند و سرزندگی دیوانه وارش باعث ساخته شدن فیلمی به تمام معنا رمانتیک شده است.


منبع: نیویورک تایمز، چاپ شده در روزنامه بانی فیلم 13 آبان 1388

۱ نظر: