۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

دانلود مستقیم فیلم Lions for Lambs 2007 شیر های برای بره ها دانلود یا لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی


دانلود مستقیم فیلم Lions for Lambs 2007  شیر های برای بره ها دانلود یا لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی
imdb: 6.2/10
کارگردان: رابرت ردفورد

براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد 

  مریل استریپ، دانلود تام کروز، دانلود فیلم رابرت رد فورد، دانلود فیلم شیرها برای بره ها، دانلود فیلم 
، Lions for Lambs 2007

 دانلود

Download:
http://www.mediafire.com/?ynmxmnulwim
http://www.mediafire.com/?c63tcnh96m5
http://www.mediafire.com/?h6cdbdo93ec
http://www.mediafire.com/?m5e3em9x1em
http://www.mediafire.com/?cn3amoh9dxu
http://www.mediafire.com/?a95bjtgnygy
http://www.mediafire.com/?neyjyhm3gjn
http://www.mediafire.com/?bfmf9lyd952
http://www.mediafire.com/?0znxyeg0im1
http://www.mediafire.com/?yxx3t1dnyyx
http://www.mediafire.com/?ih3nhgyh6aj
http://www.mediafire.com/?2fx11hdnysg
Password: tlnp-rocks

 زیرنویس
نام: شیرهایی برای بره ها    Lions for Lambs 
تاريخ انتشار :  ۹ نوامبر 2007
استديو : Metro-Goldwyn-Mayer
کارگردان : Robert Redford   
بازيگران : Robert Redford, Tom Cruise, Meryl Streep, Michael Pena, Derek Luke
نوع فيلم : درام، سیاسی، جنگی
رده سنی : R
مدت : ۹۲ دقيقه



خلاصه داستان:

آریان و ارنست دو دانشجوی مصمم دانشگاه وست کوست تحت تاثیر استاد خود-دکتر استیون مالی- تصمیم می گیرند تا معنا و هدفی مهم برای زندگی خود دست و پا کنند. از این رو به ارتش پیوسته و برای جنگ به افغانستان فرستاده می شوند. در حالی آریان و ارنست بعد از گم شدن در حین عملیات برای زنده ماندن تلاش می کنند همزمان در واشنگتن، خبرنگاری آرمان گرا به نام جنین راث موفق می شود تا برای مصاحبه با سناتور جاسپر ایروینگ-نامزد احتمالی آینده برای ریاست جمهوری- وقت بگیرد. سناتور در طول مصاحبه از اهداف و نقشه هایش جهت کنترل خاورمیانه و ... سخن می گوید . او برای از میان بردن این خطر دستور طرح و اجرای عملیاتی نظامی را داده است. همان عملیاتی که آریان و ارنست در آن شرکت کرده اند. در کالیفرنیا نیز دکتر مالی سعی دارد از طریق گفت و گو بر دانشجوی دیگری از طبقه مرفه که در جبهه مخالف افرادی چون ارنست و آریان قرار دارد، تاثیر بگذارد... 
   

نقد :


رابرت ردفورد ٧١ ساله از اسطوره های زنده سینمای هالیوود است. مردی که از ابتدای دهه ١٩٦٠ با بازیگری وارد سینما شد و دو دهه بعد با ساختن مردم معمولی کارگردانی و سپس تهیه کنندگی را نیز به کارنامه خود افزود. در میان بازیگرانی که چون او به کارگردانی نیز پرداخته اند، غیر از کلینت ایست وود کمتر کسی پیدا می شود که برای اولین فیلمش اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرده و بعدها بار دیگر نامزد همین جایزه[برای مسابقه حضور ذهن] شده باشد. ردفورد ٤ سال قبل اسکاری افتخاری نیز برای یک عمر فعالیت هنری خود دریافت کرد، بنیان گذار جشنواره سندنس و حامی فیلمسازان جوان و مستقل در هر جا که زمانی تصویر مرد آمریکایی معترض به سیستم فریبکار بود یا حداقل فریب خورده همین سیستم که می کوشید آن را اصلاح کند. این تصویر بعدها با زندگی شخصی و کارنامه او گره خورد و ردفورد نماد آمریکایی خوب، معتقد به دموکراسی واقعی به دور از میلیتاریسم و اصلاح گری درون سیستم گشت. این طرز نگاه در فیلم هایی که کارگردانی یا تهیه کرد بازتاب یافت و شیرهایی برای بره ها چشمگیر ترین نمونه آن است که در جهت مخالف سیاست های جورج بوش پسر گام برمی دارد.
شیرهایی برای بره ها سوالی اساسی در پیش روی آمریکایی ها و به خصوص دولتمردان آمریکایی و شکل دهندگان این طرز تفکر[استادان دانشگاه یا نویسندگان و روزنامه نگاران] می گذارد: چقدر وجدان خود را راحت می یابید؟
شاید طرح چنین سوالی در قالب فیلمی ٣٥ میلیون دلاری و پر از گفت و گو کاری عقلانی و یا لااقل سودآور به نظر نیاید، اما در پشت این سوال بنیادین سیستمی به چالش طلبیده شده که جورج بوش و سناتور ایروینگ فقط نمایندگان حقیر آن هستند. سناتور ایروینگ در برابر خبرنگاری متعهد که روش های او را غیر انسانی می یابد، سوالی را می پرسد که چکیده طرز تفکر آمریکایی است: می خواهید در جنگ علیه تروریسم برنده بشوید؟ آره یا نه؟
دکتر استیون مالی استاد دانشگاه نیز به نقل از ژنرالی آلمانی به دانشجوی خود می گوید" تا به حال دیده نشده که شیرها توسط گوسفندها هدایت و رهبری شده باشند!"
چنین برخوردهایی دنیای امروز ما را شکل می دهند. دنیایی که هنوز دولتمردانش ایمان دارند که جنگ ادامه منطقی دیپلماسی است!
با این حال فیلم در قالبی نو که در قاچاق و بابل امتحان خود را به خوبی پس داد، در زمان موازی و در سه مکان متفاوت قصه خود را پیش می برد. البته می تواند برای دوستداران تام کروز و فیلم های اکشن وی مایه سرخوردگی باشد. اما برای کسانی که فیلم های سیاسی را حتی صرفاً به دلیل مطرح کردن سوال دوست دارند و دنبال می کنند، آخرین فیلم ردفورد اثری مهم و قابل اعتنا است. چون نتیجه ای مشخص یا راه حلی قطعی به تماشاگر عرضه نمی کند. شاید چنین طرز برخوردی برای بسیاری از تماشاگران قانع کننده یا کافی نباشد. حتی همدلی وی با خبرنگاری که از رابطه رسانه ها با سیاست منزجر شده و قصد رها کردن شغل را دارد، به شکلی کامل یا حداقل از نوع دهه هفتادی آن ارضاء کننده به چشم نمی آید. اما بیداری وجدان او نشانه خوبی است.
می دانم که هنگام برخورد با فیلم های سیاسی-مخصوصاً زمانی که محصول هالیوود باشد- همگی دچار پیشداوری می شویم، اما اجازه ندهید این احساس شما را از تماشای شیرهایی برای بره ها محروم کند!

  فيلم مریل استریپ، دانلود تام کروز، دانلود فیلم رابرت رد فورد، دانلود فیلم شیرها برای بره ها، دانلود فیلم  ، Lions for Lambs 2007

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر