۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

دانلود فیلم Se7en 1995 هفت با زیرنویس فارسی

imdb; 8.6/10
top 250;#28
کارگردان: دیوید فینچر
فریمن، برد پیت
درام، معمایی

Mediafire
http://www.mediafire.com/download.php?kmnjdeimjjz
http://www.mediafire.com/download.php?wqdmuo3zmnq
http://www.mediafire.com/download.php?whemmnjjgzh
http://www.mediafire.com/download.php?5mk124d4uwi


Password : lucky


زیرنویس
به انگیزه‌ی تکرار یک فیلم در سینما ماوراء؛
پس از ساخته شدن «‌هفت»، ساخت فیلم‌هایی درباره قتل‌های زنجیره‌ای دوباره مرسوم شد؛ فیلم‌هایی که در آن‌ها قاتل بر اساس سلسله چیزهایی دست به قتل می‌زند. اما هیچ کدام از این فیلم‌ها نتوانستند شهرت و اعتبار سینمایی «هفت» را به دست بیاورند.
«هفت» محصول سال ۱۹۹۵ آمریکاست که توسط دیوید فینچر در مدت زمان دو ساعت و هفت دقیقه ساخته شده است ؛ «هفت» (se7en) فیلمی خوش ساخت است که تا پایان بیننده را بر لبه‌ی صندلی نگه می‌دارد. اما این فیلم از انجام کار دیگری هم به خوبی برمی‌آید که همان تخریب تماشاگر است.
**درباره فیلم
«راهی سخت و طولانی در پیش است که ما را به روشنی هدایت می‌کند…» دست اندرکاران هفت چنین شعاری را برای این فیلم انتخاب کردند. «هفت» نمونه کامل یک فیلم است. فیلمی درجه یک و بی‌نظیر که می‌توان در کلاس‌های سینمایی، نما به نما بررسی کرد. این فیلم در بین کشیش‌هایی که راجع به سینما می‌نویسند، نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. چرا که هفت گناه کبیره‌ای که قاتل قربانی‌هایش را بر اساس آن‌ها می‌کشد، چیزهایی هستند که در حیطه کار کشیش‌ها می‌گنجد، «مایکل گالاخر» یکی از این کشیش‌ها است که می‌گوید هیچ رساله اخلاقی نمی‌توانست به اندازه این فیلم مردم را با این هفت گناه آشنا کند.
بر این اساس یکی از مراکز درمان چاقی آمریکا، پس از نمایش این فیلم اعلام کرد، تعداد افرادی که قصد دارند خود را لاغر کنند افزایش یافته چرا که نمی‌دانسته پرخوری یکی از گناهان مستوجب عقوبت است!
فیلمی مانند «‌هفت» هر چند در ابتدا، فقط تماشاگر را به سوی داستان هدایت می‌کنند، اما کم‌کم و در دیدارهای بعد است که از او می‌خواهند مایه‌های اساسی فیلم را بازبینی کند.
** داستان فیلم
فیلمنامه «‌هفت» را اندروکوین واکر فیلمنامه‌نویس کم کار آمریکایی به نگارش درآورده است. این درام جنایی پلیسی، از فیلمنامه‌ای سنجیده و درست برخوردار است و درباره آدمی است که خود را مجری قانون غیر رسمی می‌بیند. بیماری روانی که تصمیم گرفته خود عدالت را اجرا کند. داستان هفت، فراتر از یک قصه ساده است. بلکه داستانی پیچیده درباره جامعه‌ای است که مردمانی بیمار، مغرور و گناهکار دارد. مردمانی که تنها راه پاک شدن جامعه را در حذف آدم‌ها می‌بینند.
«جان دو» قاتلی است که می‌خواهد وجدان خفته مردم را بیدار کند و کارآگاههای فیلم فقط به کشف قاتل نمی‌پردازند، آن‌ها باید احساسات و عقاید قاتل اخلاق‌گرا را هم کنترل کنند. همه قتل‌ها برای «جان دو» تنها بهانه‌ای هستند تا به مردم یادآوری کند چیزی به نام گناه، زندگی آنها را پر کرده و باید از آن پرهیز کرد.
**اکران فیلم و شرکت در جشنواره‌های جهانی
«هفت» در کشورهای بسیاری با صدای دالبی به نمایش درآمد و در تمام این کشورها با استقبال مخاطبان مواجه شد. آمریکا، آرژانتین، استرالیا، شیلی، ایتالیا، آلمان، فرانسه، ایرلند، نروژ، سنگاپور، کره جنوبی، سوئد، اسپانیا و ایران از جمله کشورهایی هستند که فیلم «‌هفت» را در سینماها به اکران درآورده‌اند.
در اواخر دهه هفتاد این فیلم در ایران نیز به نمایش درآمد که در آن طهماسب به جای «جان دو» حرف می‌زد.
«هفت» علاوه بر نامزدی جایزه اسکار بهترین تدوین فیلم، ۱۸ عنوان جایزه از جشنواره‌های مختلف را به خود اختصاص داد.
ساخته فینچر همچنین در سال ۱۹۹۶ با حضور در جایزه بافتا، نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه شد.
** درباره کارگردان
دیوید فینچر یکی از مشهورترین کارگردان‌های نسل جدید سینمای آمریکاست. هفده ساله بود که در یکی از مهمترین کمپانی‌های فیلمسازی شروع به کار کرد. بعدتر سر و کارش به ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و ویدئو کلیپ افتاد.
فینچر در دهه ۱۹۹۰ فیلمسازی را شروع کرد و فیلم‌هایش آن قدر به روز بودند که تعداد طرفدارانش روز به روز زیادتر شد.
«هفت» دومین ساخته سینمایی این کارگردان بود و نخستین فیلمی که شهرتش را یک شبه تضمین کرد. همه کسانی که فیلم را دیدند، یک صدا تشویقش کردند و گفتند آینده‌ای درخشان در انتظار اوست.
در تمام نقدهایی که درباره‌ی سینمای دیوید فینچر نوشته شده راجع ‌به تیر و تار بودن فیلم‌هایش و دنیای سیاه و تلخی که می‌سازد، نوشته‌اند. شخصیتهای فیلمهای فینچر از زندگی می‌ترسند و فکر می‌کنند چیزی مرموز و ناشناخته در این زندگی هست که می‌تواند آن‌ها را نابود کند. این چیز مرموز و ناشناخته ترس انسان مدرن است از زندگی مدرن «بازی» اشاره کرد که چندین بار از تلویزیون ایران پخش شده است.
**درباره بازیگران
برادپیت از جمله بازیگران سینمایی هفت است که در دنیا از شهرت بسیاری برخوردار است. وی دراین فیلم یکی از بازی‌های خوب خود را در نقش کارآگاه دیوید میلزرا به تصویر می‌کشد و نقش آدمی را بازی می‌کند که می‌خواهد از همه چیز سر در بیاورد بی‌آنکه طاقت داشته باشد. «کوین اسپیسی» بازیگر نقش جان دو است که در هیچ کدام از تبلیغات فیلمنامه وی دیده نمی‌شود چرا که نباید کسی می‌فهمید قاتل زنجیره‌ای کیست. بازی اسپیسی در نقش قاتلی خونسرد و آرام دقیقا همان چیزی است که از او انتظار می‌رود.
مورگان فریمن، نیز ایفاگر نقش کارآگاه ویلیام سامرست است که در مرز بازنشستگی قرار دارد. از دیگر بازیگران هفت می‌توان به گوئینت پالترو، لی ارمی، آندرو کوین والکر، دانیل زاکاپا، جان کایسنی، باب مک، پیتر کرومبی، رگ کتی و جورج کریستی اشاره کرد.
منبع : ایسنا
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر