۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

دانلود فیلم 13Tzameti 2005 با زیرنویس فارسی


imdb: 7.4/10
درام، جنایی

Mediafire
http://www.mediafire.com/download.php?8xd7tf2u656w81w
http://www.mediafire.com/download.php?rtvba4sroen30uk
http://www.mediafire.com/download.php?tj4b5tc1y0ybbxh

Password : lucky
زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/13+Tzameti/Farsi+Persian/1
نويسنده و کارگردان: گلا بابلواني. مدير فيلمبرداري: تاريل ملياوا. طراح صحنه: برنار پيولو. بازيگران: گئورگ بابلواني[سباستين]، پاسکال بونگار[مجري مراسم]، آئورلين رکوينگ[جکي]، فرد اوليس[آلن]، وانيا ويلرز[شلوندورف]، اولگا لوگران[خانم گودون]، اگوستين لوگران[ژوزه]. 86 و95 دقيقه. محصول 2006 فرانسه، گرجستان.
سباستين جواني گرجي است که به فرانسه مهاجرت کرده و زندگي را با انجام کارهاي تعميراتي کوچک مي گذراند. او که براي تعمير پشت بام منزل شخصي به نام ژان فرانسوا اجير شده، در اولين ساعت هاي کار خود با مرگ وي در اثر تزريق بيش از اندازه مواد مخدر روبرو مي شود. به نظر مي رسد که اميدي به دريافت دستمزد از سوي بيوه وي وجود ندارد، از اين رو سباستين پاکت نامه اي حاوي يک بليط قطار و برگ رزوراسيون هتل را که تصادفاً يافته براي خود برمي دارد. او تصور مي کند با دنبال کردن دستورالعمل هاي درون نامه مي تواند پولي به چنگ آورد. از اين سوار قطار شده و به هتل مذکور مي رود. در آنجا فردي به نام ژوزه با وي تماس گفته و سباستين را به خانه اي مرموز درون جنگل مي برد. در آنجا مشخص مي شود که سباستين ندانسته وارد قمار مرگباري شده که سيزدهمين بازيکن آن به شمار مي رود.
چرا بايد ديد؟
شگفتي بزرگ جشنواره ونيز و اولين فيلم کارگردان 26 ساله گرجستاني که تا اين لحظه جوايز فراواني دريافت کرده، يکي از اثاري است که مي توان آن را احياء کننده ژانر نوآر دانست. گلا فرزند کارگردان مشهور گرجستاني تيمور بابلواني است و توسط او با فيلم هاي سياه و سفيد روسي آشنا شده است. گلا که اين فيلم ها را الهام بخش اصلي خود در ساخت 13 مي داند، با اداي دين به فيلم هاي نوار آمريکايي و ايده رولت روسي شکارچي گوزن تريلري قوي خلق کرده که آن را از آثار مشابهي چون هتل[2005] و Intacto با شرکت مکس فون سيدو متمايز مي کند. فيلم که نقش اصلي آن توسط برادر کوچ تر کارگردان ايفائ مي شود، توانسته نظر تماشاگران و منتقدان را همزمان به خود جلب کند. حتي شرکت Plan B متعلق به براد پيت حقوق بازسازي آنر ا خريداري کرده و امکان دارد به زودي نسخه آمريکايي آن را توليد نمايد.
محيط کلاستروفوبيک خلق شده توسط بابلواني به همراه فيلمبرداري سياه و سفيد اثر تماشاگر را به سوي هراسي واقعي رهنمون مي کند که چنين دستاوردي در اولين تجربه فيلمسازي براي جواني چون او غبطه برانگيز است. 13 مطالعه اي عميق و جدي درباره خشونت در روزگار ماست. زمانه اي که خشونت و ابراز آن مهابت خود را از دست داده و به يک بازي و بهتر بگويم قمار تبديل شده است. قماري که به نظر بابلواني برنده اي ندارد. تماشاي 13 در وانفساي کمبود فيلم هاي مستقل اروپايي غنيمت بزرگي است که مزه آن را بايد زير دندان حفظ کرد!
ژانر: تريلر.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر