۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

دانلود فیلم Three Days of the Condor 1975 سه روز کندور


imdb: 7.5/10
کارگردان: سیدنی پولاک
رابرت ردفورد
درام، عاشقانه

http://www.mediafire.com/?fdltkl239t17d

pass:

flickjunction

«جو ترنر» (ردفورد) که برای یک بخش مخفی سیا در نیویورک کار می‌کند، برای افشای احتمالی اطلاعات، ادبیات تریلر و جاسوسی را بررسی می‌کند، روزی «ترنر» در بازگشت به محل کارش می‌بیند که همه همکارانش به‌طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده‌اند. او به مقامات بالا گزارش می‌دهد و قرار می‌شود «ویکس» (کین)، مسئول بخش، شخصی به‌نام «باربر» (مک‌گین) را دنبال او بفرستد. اما در قرار ملاقات، «ویکس» به «ترنر» تیراندازی می‌کند، او هم در جواب شلیک می‌کند و می‌گریزد. «ویکس» سپس «باربر» را می‌کشد. حالا مقامات بالاتر، «هیگینز» (رابرتسن) و «آقای واباش» (هاوسمن) به «ترنر» مظنون می‌شوند. «ترنر» برای فرار از این مخمصه، به دختری به نام «کتی» (داناوی) پناه می‌برد. در اینجا یک پستچی وارد خانه «کتی» می‌شود که در واقع قاتل است و آن دو مجبور به کشتن او می‌شوند. «ترنر»، «هیگیینز» را می‌رباید و از او درباره مرگ «باربر» و «ویکس» (که به‌طرز مرموزی در بیمارستان مرده) توضیح می‌خواهد. با معلوم شدن هویت پستچی، «ترنر» متوجه یک سازمان مخفی در درون سیا می‌شود؛ سپس رد مردی را می‌گیرد که به «جوبرت» (فون سیدو) - یک مزدور - دستور می‌دهد و به یکی دیگر از روستای سیا، «اتوود» (پوئل) می‌رسد. «ترنر» در خانه «اتوود» با «جوبرت» روبه‌رو می‌شود که «اتوود» را کشته و توضیح می‌دهد که اکنون در استخدام «هیگینز» است. بعدتر معلوم می‌شود که «اتوود» جداگانه براساس نقشه‌های سیا در زمینه حوزه‌های نفتی معلوم می‌شود که «اتوود» جداگانه براساس نقشه‌های سیا در زمینه حوزه‌های نفتی خاورمیانه عمل می‌کرده و «جوبرت» را برای کشتن «ترنر» و تمام گروهش استخدام کرده، چون که «ترنر» از طریق کتاب‌ها به نقشه آنان پی برده. بعدها «ترنر» به «هیگینز» خبر می‌دهد که کل داستان را در «نیویورک تایمز» چاپ خواهد کرد.
* فیلم پولاک اثری است کاملاً منطبق با قواعد ژانر تریلر و زیر نوع جاسوسی با حضور ردفورد، بازیگر محبوب کارگردان و داناوی در نقش زنی معصوم که درگیر ماجرائی عجیب و پارانویائی می‌شود. فیلم که از دست آوردهای دوران پس از «واترگیت» است، به‌خوبی موفق می‌شود مخوف بودن سیاست‌های پنهان سازمان‌های ضدجاسوسی را به‌تصویر کشد و به‌همین جهت نیز بسیار با استقبال روبه‌رو می‌شود.
پولاک
سینمای ما - «زندگی حرفه ای من در هالیوود با بازیگران مطرح و فیلم های مستقل و جذابی كه در آنجا ساخته ام، شناخته می شود.» این گفته سیدنی پولاك كارگردان مطرح سینما بود كه هالیوود چند روز گذشته در غم از دست دادن او به سوگ نشست. سیدنی پولاك فیلمسازی مستقل بود كه در فیلم های مختلف اعم از تریلی، رومانتیك و كمدی كه اغلب با موضوعات اجتماعی سر و كار داشتند، هوشمندانه داستان را روایت می كرد.
او بازیگر و كارگردانی بود كه با آثار برجسته، موفقیت های بسیاری در دوره حرفه ای اش، به دست آورد. سیدنی آیروین پولاك جولای ۱۹۳۴ در ایالت ایندیانای آمریكا دیده به جهان گشود. پس از سپری كردن دوره دبیرستان به نیویورك عزیمت كرده و در مدرسه تئاتر «Neighbor hood play house» ثبت نام نمود. او هفت سال در آنجا به تحصیل پرداخت. اگر چه پولاك بیشتر به عنوان كارگردان و تهیه كننده شناخته شده، اما كارش را با علاقه به بازیگری آغاز كرد. او خود درباره بازیگری گفته است: «من از زمان كودكی به بازیگری علاقه داشتم و نمی توانستم مانع این اشتیاقم شوم.» سیدنی پولاك پس از حضور در نمایش هایی كه در برادوی روی صحنه می رفتند، بازی در تعداد زیادی مجموعه تلویزیونی و كارگردانی آنها، موفق شد در سال ۱۹۶۵ اولین فیلم خود را با عنوان «رابطه سست» جلوی دوربین ببرد. او در دوره حرفه ای اش كه نزدیك به پنج دهه بود، بیست و یك فیلم و مجموعه تلویزیونی را كارگردانی كرد، در سی فیلم به نقش آفرینی پرداخت و تهیه كنندگی چهل و چهار فیلم را برعهده داشت. پولاك بیشتر با بازی گرفتن از ستارگان هالیوودی چون رابرت ردفورد، داستین هافمن، نیكول كیدمن و جین فاندا، به شهرت رسید.
موفق ترین كارهایش در مقام كارگردان، «توتسی» (۱۹۸۲) و «خارج از آفریقا» (۱۹۸۵) بود نشانه های خستگی در پولاك هیچگاه مشاهده نمی شد. او سال ۲۰۰۰ مجری تولید فیلم «شمارش مجدد» درباره انتخابات ریاست جمهوری بود. او درمقام كارگردان با همه بازیگران درجه یك هالیوود كار كرد. از رابرت میچام تا آل پاچینو. اما با رابرت ردفورد بیش از سایرین همكاری كرده بود. ردفورد در فیلم های «خارج از آفریقا»، «شیوه ای كه ما بودیم» (۱۹۷۳) ، «سه روز از كوندور» (۱۹۷۵) و «اسب سوار الكتریكی» (۱۹۷۹) پولاك به ایفای نقش پرداخته بود. آنها چهل سال ارتباط دوستانه و حرفه ای داشتند.
بازیگران بسیاری، توانایی حرفه ای و منش و اخلاق او را تحسین نموده اند. از جمله باربرا استریساند بازیگر فیلم رومانتیك «شیوه ای كه بودیم» گفته است پولاك می دانست چگونه داستان عاشقانه را روایت كند. او كارگردان بزرگی بود، چون بازیگر بزرگی بود. همچنین تام كروز كه در فیلم «شركت» (۱۹۹۳) او به ایفای نقش پرداخته بود و در فیلم «چشمان بازبسته» (۱۹۹۹) ساخته استنلی كوبریك با پولاك همبازی بود، از او به عنوان شخصی فروتن و دوستی خوب یاد كرده است. پولاك پاییز سال گذشته در فیلم «مایكل كلایتون» نقش رئیس قانون را در مقابل جرج كلونی ایفا كرد. این فیلم كه پولاك در تهیه آن نیز شریك بود، نامزد دریافت هفت جایزه اسكار شد. جرج كلونی نیز پولاك را به موجب ساخت درام هایی پیچیده، واقع گرایانه وبا حساسیت های سیاسی، تحسین كرده است. پولاك در مصاحبه ای گفته بود: «زندگی حرفه ای من با هالیوود، ستاره های سینما و فیلم های مستقل شناخته می شود.» اوبا فیلم «آنها به اسب ها شلیك می كنند، مگر نه؟» نامزد دریافت نه جایزه اسكار از جمله بهترین كارگردانی شد.
نامزدی دریافت جایزه اسكار بهترین كارگردانی برای فیلم «توتسی» یكی دیگر از موفقیت های پولاك محسوب می شود. سیدنی توانا در مقام كارگردان و تهیه كننده فیلم «خارج از آفریقا» موفق به دریافت هفت جایزه اسكارشد. یكی از تجارب كارگردانی پولاك فیلم «غیبت مالیك» (۱۹۸۱) است كه با بودجه دوازده میلیون دلاری اكنون كه بیست و هفت سال از اكرانش می گذرد، ماندگار شده است. آخرین نقش آفرینی او مربوط به فیلم «ندیمه» است كه اكنون بر پرده سینماهای آمریكا قرار دارد. سیدنی پولاك دوشنبه گذشته در سن ۷۳ سالگی بر اثر بیماری سرطان دیده از جهان فرو بست. __________________

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر