۱۳۸۹ مرداد ۱۶, شنبه

دانلود فیلم ایرانی لاک پشت ها هم پرواز می کنند 1382

imdb: 7.9/10
کارگردان: بهمن قبادی
درام

http://www.mediafire.com/?ni712tf3p4ojosi

http://www.mediafire.com/?zoi46z25434t7my
pass: asanfilm3.blogspot.com
زیرنویس فارسی هماهنگ شده توسط آرش

http://www.opensubtitles.org/en/subtitles/3736361/lakposhtha-ham-parvaz-mikonand-fa

لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند فیلمی است به نویسندگی و کارگردانی بهمن قبادی که در سال ۱۳۸۳ ساخته شده‌است. این فیلم ۹۶ دقیقه‌ای به زبان کردی و با زیرنویس فارسی در یکی از سالن‌های سینما فرهنگ تهران به نمایش درآمد. موسیقی فیلم ساختهٔ حسین علیزاده است. «لاک پشت‌ها هم پرواز می‌کنند» که پیش از این «ماهواره» (ستلایت) نام داشت پس از فیلمهای زمانی برای مستی اسب‌ها (۱۳۷۸) و آوازهای سرزمین مادری ام (۱۳۸۰) سومین فیلم بلند بهمن قبادی است. «لاک پشت‌ها هم پرواز می‌کنند» نخستین فیلمی بود که پس از اشغال عراق توسط آمریکا، در عراق ساخته شد.

خلاصه داستان

فیلم در جریان جنگ عراق به زندگی گروهی از مردم کرد در مرز ترکیه و ایران می‌پردازد. کاک‌ستلایت علاوه بر نصب آنتن‌های ماهواره برای اهالی اردوگاه پناهجویان، سر دسته گروهی از بچه‌های دهکده نیز هست که کارشان جمع‌آوری مین‌های پیرامون دهکده‌است. تا اینکه آگرین به همراه برادرش وارد دهکده می‌شوند. آگرین در جریان حمله نیروهای عراقی به حلبچه، توسط سربازانی که والدینش را کشته اند مورد تجاوز قرار می‌گیرد. فشار روانی ناشی از این حوادث است که جریان اصلی فیلم را رقم می‌زند.

جایزه‌ها

«لاک پشت‌ها هم پرواز می‌کنند» یکی از موفق‌ترین فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی بود. این فیلم توانست جایزه اصلی جشنواره سن سباستین را ببرد. این موفقیت‌ها سبب شد این فیلم از سوی ایران برای شرکت در مراسم اسکار سال ۲۰۰۴ فرستاده شود.
  1. خرس شیشه‌ای - جایزه ویژه جشنواره برلین برای بهمن قبادی
  2. پروانه زرین بهترین فیلم در جشنواره اصفهان
  3. فیلم برگزیده تماشاگران و بهترین فیلم جشنواره مکزیکوسیتی (۲۰۰۵)
  4. فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره جهانی روتردام (۲۰۰۵)
  5. فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره سائو پائولو (۲۰۰۴)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر