۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

دانلود فیلم Following 1998 تعقیب با زیرنویس فارسی


imdb: 7.7/10
کارگردان: کریستوفر نولان
درام، معمایی



Use HJ split to join files:

http://www.mediafire.com/?nndzwgmyoqz
http://www.mediafire.com/?m2izzzey452
http://www.mediafire.com/?tmwmzwkyjiz
http://www.mediafire.com/?mddftuedocg
زیرنویس


کریستوفر نولان در سی‌ام جولای 1970 در لندن ، از پدری انگلیسی و مادری امریکایی به ‌دنیا آمد . با بردار بزرگترش ، مَت ، دوربین سوپر 8 پدرشان را برمی‌داشتند و فیلم‌های جنگی می‌ساختند که تشکیل می‌شد از چند تا صحنه‌ اکشن مردانه . هفت سالش که شد ، جنگ‌های ستاره‌ای اکران شد و کریستوفر انقدر باهاش حال کرد که شروع کرد به ساختن فیلم‌های کوتاهِ علمی- تخیلی . در آن زمان با آدریان و روکو بلیک توی شیکاگو زندگی می‌کردند.
وقتی دوره‌ی کارشناسی را در یونیورسیتی کالج لندن می‌خواند ، فیلم کوتاه سوپر 8 میلی‌متریش با نام Tarantella در ایمیج یونین(Image Union) امریکا به نمایش درآمد. ( سال 1989)
رشته‌ ادبیات انگلیسی را انتخاب کرد و در ضمن به کار فیلمسازی‌اش هم ادامه داد : در انجمن فیلم کالج و البته با دوربین 16 میلی‌متری.
در اواسط دهه‌ی 90 با جرمی تیوبلَند آشنا شد . تیوبلند در فیلم کوتاه « دستبرد » ( که در فستیوال فیلم کمبریج به نمایش درآمد (1996) ) و همین‌طور فیلم سه‌دقیقه‌ای و سوررئال Doodlebug ظاهر شد. همین تیوبلند بود که یکی از تهیه‌کنندگان اولین فیلم بلند نولان ( تعقیب - 1999 ) شد. او نقش اول فیلم را هم بازی کرد.
تعقیب ، فیلمی با بودجه‌ پایین و سیاه و سفید بود که قصه‌ مردی را تعریف می‌کرد که علاقه‌اش به تعقیب کردن آدم‌ها او را وارد دنیای زیرزمینی و سیاهی می‌کرد . فیلم پر است از فلاش فوروارد و فلاش بک و نولان را به عنوان یک استعداد تازه در سینمای مستقل معرفی می‌کند.
بعد از تعقیب بود که نولان بر اساس یکی از داستان‌های کوتاه برادرش ، فیلم به شدت تحسین شده‌ یادآوری (2000) را ساخت . یادآوری درباره‌ مردی بود که حافظه‌ کوتاه‌ مدتش را از دست داده و همه‌ چیز را برای این‌ که یادش بماند ، روی تنش خال‌ کوبی می‌کند . این فیلم راه رفت توی تمام پیش ‌فرض‌های تماشاگران . آن هم تماشاگران این دوره‌ و زمانه که گرگ باران دیده شده‌اند و به همین راحتی‌ها رودست نمی‌خورند.
بی‌خوابی (2002) با بازی آل پاچینو ، رابین ویلیامز و هیلاری سوانک ، فیلم بعدی اوست . در این فیلم ، که نسخه‌ بازسازی شده یک فیلم سوئد است ، کریستوفر نولان از چیزی استفاده می‌کند که همه‌ ما عاشقش هستیم : صورت وارفته‌ آل پاچینو! توی سینما ، هیچ‌چیز به اندازه دیدن صورت آل پاچینو وقتی همه‌ اجزایش مثل آب شدن شمع ، در حال فروریختن هستند ، حال نمی‌دهد . پس نولان ، نقش پلیسِ فیلم را که دچار بی‌خوابی شده است ، به پاچینو می‌دهد تا یک دل سیر نگاهش کنیم .
بعضی از منتقدان با دیدن این فیلم ، که محصول استودیویی بود و بازیگران بزرگی درش بازی می‌کردند و برایش پول خرج شده بود ، ابراز نگرانی کردند که نکند نولان تبدیل به فیلمسازی هالیوودی با فیلم‌های تجاری شود . با این‌که بی‌خوابی فیلم خوبی بود اما به پای یاد‌آوری نمی‌رسید و تازه خبر می‌رسید که قرار است نولان می‌خواهد قسمت پنجم بتمن را هم بسازد . بنابراین واقعا می‌شود احساس نگرانی کرد!
اما خب! همه‌ ما تیم برتون را می‌شناسیم . تجربه‌ ساختن بتمن توسط برتون ، امیدوارمان می‌کند که نولان از پس زرق و برق هالیوود بر بیاید .
راستش من که فکر می‌کنم بتمن نولان فیلم خوبی باشد ! اگر شما هم به لیست فیلم‌هایی که نولان دوست دارد نگاه کنید با من هم عقیده می‌شوید ! ممکن است فیلمسازی با این علایق ، فیلم بدی بسازد؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر