۱۳۸۹ مرداد ۱۷, یکشنبه

دانلود فیلم The Discreet Charm of the Bourgeoisie 1972 جذابیت پنهان بورژوازی با زیرنویس فارسی

imdb: 8.0/10
کارگردان: لوئیس بونوئل
کمدی، درام

http://www.mediafire.com/?sharekey=24312c916d1f17804012e8015643d9c899a2bdcdf36c7614

زیرنویس

http://www.all4divx.com/subtitles/The+Discreet+Charm+Of+The+Bourgeoisie/Farsi+Persian/1
لویس بونوئل، کارگردان این فیلم گفته: «جذابیت های پنهان بورژوازی فیلمی است در مورد بورژواها،کشیش ها و آژان های فرانسه که به نظر من حماقتشان از بقیه بورژواها کمتر است.علت آن هم واضح است چون بورژوای فرانسه از بقیه ی بورژوازی ها قدیمی تر و انقلاب فرانسه آن را پخته کرده است.»
بونوئل از پدید آورندگان سبک سورئالیسم در سینما هست. و توی فیلمهایی که من ازش دیدم همیشه سورئال و شاخصهای اون کم و زیاد وجود داشته. در کل سه فیلم از بونوئل دیدم که این فیلم اخیر دارای درونمایه های سورئالی متوسطی هست و در مقابل فیلمهای کارگردانی چون دیوید لینچ دارای شاخصهای سورئالی کمتری هست، البته به جز فیلم سنگ آندلسی.
در طول فیلم چندین بورژوا قصد انجام هر کاری را که دارند، هر دفعه در اثر عاملی در انجام اون کار ناکام می مانند. بعنوان مثال هر دفعه که دور هم جمع میشن و قصد غذا خوردن و یا عیاشی دارند، ناکام میمونن. و در واقع در کل فیلم کاری جز خوردن و خوابیدن و عیاشی ندارند. فیلم داری کنایه های تمسخر آمیز در مورد کلیسا و ارتش هست که به نظرم جالب اومد. در کل میتونم بگم فیلم متوسط و کم خرجی و جالبی هست. برای تقویت زبان فرانسه و انگلیسی در حوزه سیاسی و اجتماعی و کمی هم نظامی مناسب به نظر میرسه. خود من کلی لغات جدید یاد گرفتم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر