۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

دانلود مستقیم فیلم بلید رانر Blade Runner1982 دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی


دانلود مستقیم فیلم بلید رانر Blade Runner1982 دانلود با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی
imdb: 8.3/10
top 250: #111

 دانلو فیلم بلید رانر 1982 ، دانلود فیلم Blade Runner1982
HD





 Blade Runner (1982) by Roboris



 زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/Blade+Runner/Farsi+Persian/1

بلید رانر (در انگلیسی: Blade Runner) محصول ۱۹۸۲ نام یکی از فیلم‌های مشهور آمریکایی است.
کارگردان آن ریدلی اسکات، و از فیلم‌های به یاد ماندنی هریسون فورد می‌باشد.
داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان «آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟» نوشتهٔ فیلیپ ک. دیک است.
گونهٔ این فیلم علمی-تخیلی با موضوعات فلسفی است.

داستان فیلم


دکارد (هریسون فورد) از طرف نیروهای پلیس کلان-شهر لس آنجلس سال ۲۰۱۹ ماموریت دارد که انسان‌های با ژن مصنوعی (موسوم به رپلیکانت) را که حضورشان بر روی کره زمین ممنوع گردیده را شناسایی و تعقیب و خطرشان را از جامعه زمینی رفع کند. تا اینکه یک گروه شبه نظامی رپلیکانت متواری مخفیانه وارد لس آنجلس گردیده و سعی در نفوذ به داخل شرکت تایرل کورپوریشن می‌کنند. یعنی همان شرکتی که آنها را بوجود آورده‌است.

موسیقی فیلم

موسیقی فیلم از ونجلیز هنرمند یونانی است. قسمت‌هایی از آهنگ متن به همراه نسخه دوم ویرایش شده فیلم در سال ۱۹۹۳ اضافه گردید.

استقبال

این فیلم توسط موسسه فیلم آمریکا در زمره یکصد فیلم برتر تاریخ سینما قرار داده شده‌است.[۱]
فیلم نمایش و روایت تاریکی از شهر لس آنجلس سال ۲۰۱۹ را به تصویر می‌کشد. منتقدین سینمایی در سالهای اولیه پس از به تصویر آمدن فیلم بر روی پرده از این فیلم انتقادات بسیار نمودند.اما با گذشت زمان محبوبیت فیلم رفته رفته اوج گرفت تا جاییکه برخی این فیلم را برترین فیلم تاریخ سینما شمرده‌اند.[۳][۴]
روزنامه گاردین نیز در مقاله‌ای ادعا کرده که در یک نظرسنجی از تعدادی دانشمند، این فیلم مورد پسندترین فیلم تاریخ از نظر آنان شناخته گردیده.[۵]
در زمان نمایش فیلم به خاطر همزمانی با اکران فیلم ET به این اثر کمتر توجه شد وبه سختی هزینه فیلم برگشت اما گذر زمان نشان داد که ارزشهای این فیلم تا چه حد بالااست هم اکنون این اثر در مدارس سینمایی تدریس میشود ریدلی اسکات در تدوین‌های بعدی صدای راوی را حذف کرد و یک رویا به خواب دکارت اضافه کرد که مسیر فیلم را کاملا عوض می‌کند. استقبال از فیلم اخیرا به حدی رسیده که سازندگان فیلم در صدد تولید نسخه‌ای جدید (نسخه سوم) از فیلم برآمدند که بر روی ۵ DVD بوده و حاوی صحنه‌های اضافه تر است. این نسخه در فستیوال فیلم ونیز در ایتالیا به نمایش درآمد.[۶] این نسخه به نسخهٔ ۲۰۰۷ شهرت یافته. (سه دقیقه اول نسخه ۲۰۰۷ این فیلم)
Blade Runner1982

۱ نظر:

  1. خيلي دنبال اين فيلم بودم
    بسيار ممنون از اين وبلاگ عاليتون
    كيفيت فيلمش عالي بود

    پاسخحذف