۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

دانلود مستقیم فیلم چشمه The Fountain 2006با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی


دانلود مستقیم فیلم چشمه The Fountain 2006با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی
imdb: 7.5/10
کارگردان: دارن ارونوفسکی

براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
 ، دانلود فیلم راشل وایز ، دانلود فیلم هیو جکمن، دانلود فیلم The Fountain 2006







http://www.mediafire.com/?iydnm2ymz5m
http://www.mediafire.com/?n5mztyjgzj5
http://www.mediafire.com/?m1ol2zj4nmj
زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/The+Fountain/Farsi+Persian/1

mediafire,دانلود مستقيم فيلم درام؛ دانلود مستقيم فيلم تخیلی،دانلود مستقيم فيلم از مديا فاير، دانلود مستقيم فيلم ارونوفسکی


در سال 2005 دکتر تام کریو که ایزی همسرش از یک تومور مغزی خطرناک رنج می‌برد سعی در کشف راه‌حلی برای جلوگیری مرگ ایزی است. ایزی در حال نوشتن کتابی‌ست که فصل آخر آن ناتمام مانده است. کتاب داستان مردی‌ست که ملکه ایزابل به او ماموریت می‌دهد تا درخت حیات را پیدا کند. در سال 2500 مردی (تام) در حبابی در فضا معلق است. غذای او فقط تنه درخت است. او به‌دنبال نور شیبابا است...

                     Fountain
دارن آرنوفسکی بعد از انتظاری 5 ساله مجددن با فیلمی غافلگیرکننده بازگشته است. این فیلمساز جوان که در "پی"  تکنیک خاص سینمایی و در "مرثیه ایی برای یک رویا"نبوغ سینمایی خود را به همگان نشان داد پس از 5 سال کشمکش و اتفاقات پیرامونی موفق به ساخت و اکران فیلم چشمه شد. چشمه در نگاه اول فیلمی بسیار سنگین و ناهمگون به نظر می رس؛  سه داستان مجزا که قرار است در کنار هم و بصورت موازی دنبال  شوند.
 در نگاه اول چشمه فیلمی مبهم با پیام‌های نه چندان آشنا آغاز می‌شود.‌ ولی با پیشروی در داستان و کنار هم گذاشتن آنها مشخص می‌شود فیلم اثری سرشار از عشق و مرگ است. فیلم به زیبایی به لایه های زیرین این دو  مفهوم بزرگ در غالب سه داستان موازی در سه زمان متفاوت -گذشته، حال و آینده - رفته و در مدت کمتر از 96 دقیقه به مانند اثری چند ساعته سینمایی تاثیر گذار می‌شود.از سویی مبارزه تام در سه داستان برای حیات و تمایل او به زندگی مادی و مبارزه او برای زنده نگاه‌داشتن ایزی و بقا در این دنیا و از سویی دیگر عشق افسانه‌ایی او به ایزی (ایزابل)، تقارن این دو حس مادی  در کنار هم در کنار خلاقیت بالای فیلمساز در به تصویر کشیدن تصورات ذهنی آن و انتقال حداکثری آن به مخاطب یکی از زیباترین فیلمهای اینچنینی را پدید آورده است. چشمه به لحاظ روایت و فرم دو نگاه مختلف را به خود معطوف می کند. به لحاظ فرم و ساختار بی شک هیچ مخاطبی نمی تواند چشم خود را بر تکنیک بالای فیلمساز و ساختار منسجم فیلم ببندد. تدوین عالی در کنار فیلمبرداری خوب اثر، فیلم را هم به لحاظ ریتم و هم به لحاظ جلوه های بصری دیدنی کرده‌است. کارگردانی چشمه بخصوص در پیونددادن داستان‌های موازی به یکدیگر بسیار خوب است. البته پیش از این نیز آرنوفسکی نبوغ خود را در کارگردانی در فیلمهای پیشینش نشان داده بود. ولی در محتوا داستان فیلم کمی  روی لبه تیغ  حرکت می‌کند. از سویی به نظر می‌رسد فیلمساز از پرداخت احساسی به قصه اجتناب کرده است.  سعی کرده است عشق اسطوره‌ایی و کلاسیک تام و ایزی را در روایتی مدرن نمایش دهد. از زیاده‌گویی اجتناب کرده است. نمایش عشق را به چند سکانس بسیار محدود در ظاهر تبدیل کرده ولی در عمق داستان شخصیت‌های اصلی را در کل فیلم به دنبال عشق نمایش می‌دهد. تام در حالی پیشنهاد ایزی را برای پیاده روی با عصبانیت رد می‌کند که دلیلش عشق به ایزی و درگیر کردن خود برای یافتن روش درمان بیماری لاعلاج اوست. در حالی در بدترین اوقات، تام ایزی را در بیمارستان تنها می‌گذارد که بازهم برای بهبود ایزی تلاش کند. و در کل شخصیت‌های فیلم به‌دنبال عشق هستند. در این میان عشق ایزی عشقی بالاتر از یک عشق مادی است ولی تام در یک عشق مادی گرفتار است. و آرنوفسکی در ژایان فیلم و در تامِ سال 2500 و بعد از یافتن ایزی پیام اصلی اثر خود را می‌گنجاند که :"مرگ نیز بخشی از زندگی است" (چقدر این جمله شبیه جمله معروف مادر فارست گامپ است!) این جمله به‌ظاهر ساده است که تام به سختی می تواند آن را درک کند.
بیشتر چشمه در فضایی با نور محدود فیلمبرداری شده و است و فقط برخی اوقات است که صحنه، کاملن سفید با پیامی روشن است. برجسته‌ترین بخش‌های  آن را می‌توان به سکانس خاکسپاری ایزی و یا پرواز تام با حباب در آخر فیلم در سال 2500 اشاره کرد. در کل در فیلم رنگ و نور نقش پررنگی را ایفا می‌کنند و این فیلمساز هنرمند تکیه فراوانی بر استفاده استعاری از نمادها و رنگ در فیلم خود داشته است.

راشل وایتز -نامزد دارن آرنوفسکی کارگردان فیلم - بازی بسیار خوبی را به نمایش می گذارد.زیبارترین و بهترین سکانسهای فیلم بخشهایی است که ایزی حضور دارد و این را فقط مدیون بازی زیبا تاثیر گذار راشل وایتز است.راشل  با بازی درخشانش به نقش ایزی وجهه روحانی می بخشد و در هر سه قرن مخاطب را به خود جذب می کند.هیو جکمن کاملا در سایه هنرنمایی راشل وایتز است و نمی تواند خود را از زیر سایه او بیرون کشد.
البته فیلم دارای نقاط ضعفی نیز هست.شخصیت پردازیهای شخصیت های مکمل فیلم ضعیف است.بازی بازیگران غیر اصلی در سطح فیلم نیست.تکیه زیاد فیلمساز بر تکنیک و نبوغ خود برای ارایه بخشهایی از فیلم کمی روی خط درام چشمه اثر منفی گذاشته است و بالاخص اینکه به نظر می رسد مدیوم سینما در تصویر کردن خلاقیتها و تصویرات ذهنی آرنوفسکی کمی ناتوان است.
فیلم چشمه اثری فسلفی است.ولی فلسفی نه به معنای حرفهای بزرگ بزرگی که این روزها فیلمهایی که سعی می کنند خود را خوب نشان بدهند می گویند بلکه اثری است به معنای واقعی این اصطلاح.اثری است برای دوست داشتن، امید به زندگی و در عین حال جدا کردن روح انسانی از زندگی مادی .فیلم دارای شروعی عالی و پایانی درخشان است و نشان می دهد چگونه انسانها در قرن های متمادی برای بدست آوردن چشمه حیات در کنار عشق تلاش و مبارزه کرده اند.وبالطبع به مانند فیلمهای اینچنینی تکنیک جلوهای ویژه تصویری بسیار در فیلم پررنگ دیده می شود.
چشمه را برای زمانیکه به معنای واقعی حوصله فیلم دیدن دارید و قصد دارید 96 دقیقه در طول فیلم و چند روز پس از پایان فکر کنید توصیه می کنم.
فیلم نظرات ضد و نقیضی را بهمراه داشت. در پایان نمایش فیلم در جشنواره ونیز عده زیادی از تماشاگران در پایان فیلم به اعتراض سوت زدند و فیلم را هو کردند و از سوی دیگر برخی منتقدین به تحسین و تمجید آن پرداختند.
در طول فیلم (به مانند زمانهایی که سایر فیلمها را می بینم ) سعی کردم تصورات خود نسبت به آرنوفسکی و بخصوص مرثیه برای یک رویا را به فراموشی سپارم .برای دیدن چشمه این تصمیم پیشنهاد موثری است.
چشمه Fountain
کارگردان:دارن آرنوفسکی
نویسنده:دارن آرنوفسکی
موسیقی متن:کلینت مانسل
بازیگران:هیو جکمن ،راشل وایتز ،الن بورستین
محصول 2006 آمریکا
 منبع: http://neema.blogfa.com/post-83.aspx 

چشمه 2006 ، دانلود فیلم راشل وایز ، دانلود فیلم هیو جکمن، دانلود فیلم The Fountain 2006

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر