۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

دانلود فیلم Capote 2005 کاپوتی با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی


imdb: 7.6/10
بیوگرافی ؛ درام، با بازی فیلیپ سیمور هافمن
http://www.mediafire.com/?ymmztrntnmg
http://www.mediafire.com/?01mtihm1dmy
http://www.mediafire.com/?lkxfm5mnmi2
زیرنویس

Capote 2005
دانلــــود


پوستر فیلم کاپوتی
كارگردان:بنت ميلر. فيلمنامه: داف فاترمن(اقتباس از كتابي نوشته جرالد كرالك)، بازيگران: فيليپ سيمور هافمن(ترومن كاپوتي)، كاترين كينر(نل هرپرلي) و .... مدت: 114 دقيقه، محصول: کانادا و آمریکا، ژانر: بيوگرافي-جنايي-درام.
جوايز و افتخارات مهم فيلم: برنده بهترين بازيگرنقش اول مرد در اسكار و گلدن گلاب و نامزد بهترين فيلم، كارگردان، فيلنامه در اسكار و ... 

خلاصه فیلم:
در سال 1959 ترومن كاپوتي نويسنده مشهور آمريكا با خبر كشته شدن يك خانواده 4 نفره در ايالت كوچك كنزاس مواجه مي شود. او تصميم مي گيرد رمان بعدي خود را در اين خصوص بنويسد، بنابراين براي تحقيق درباره ماجرا به همراه نل همكار و دوست نزديكش به اين ايالت سفر مي كند. پس از 3 ماه قاتلين كه دو مرد جوان هستند دستگير مي شوند. ترومن در حين تحقيقات تحت تاثير پري يكي از دو مجرم زنداني قرار مي گيرد. تشابهات سابقه زندگي پري و ترومن بيش از پيش باعث نزديكي اين دو مي شود. حكم اعدام براي هر دو مجرم صادر مي شود و لحظه لحظه زندگي ترومن كه در حال نگارش رمان "خون سرد" در مورد اين ماجرا است با خود اثر آميخته مي شود ....
نگاهی به فیلم( نقد ):
فيلم "كاپوتي" ساخته بنت ميلر در واقع يك تاريخ نگاري داستان گونه درباره بخشي از زندگي ترومن كاپوتي نويسنده مشهور آمريكايي محسوب مي شود. اين فيلم كه با بازي درخشان  فيليب سيمور هافمن در نقش ترومن همراه شده است روايتگر كشمكش هاي خالق يك اثر با موضوع و خود اثر خلق شده است. در واقع اين حقيقت كه خالق اثر خود نيز مي تواند تحت تاثير اثر خود قرار گيرد. فيلم با ساختاري ساده و ريتم ملايم كمتر به ايجاد هيجان در مخاطب مي انديشد و تمركز آن بر روي نحوه صحيح روايت و تشريح هر چه بيشتر شخصيت ها خصوصا" شخصيت ترومن است.
 با اين وجود مي توان گفت صرف نظر از بازي هنرمندانه فيليب سيمور هافمن در نقش اول، به ندرت عناصر سينمايي و دراماتيكي تاثيرگذار در اين فيلم مشاهده مي شود و از اين منظر اين فيلم در قياس با ديگر بيوگرافي هاي ساخته شده موفق (همچون پيانيست، فهرست شيندلر، آمادوس و ...) از ارزشي هنري و سينمايي كمتري برخوردار است. از جمله هاي كليدي اين فيلم مي توان به جمله ترومن در مورد پري اشاره كرد: "انگار من و  اون(پري) در يك خانه بزرگ شده ايم، منتها من از درب جلو خارج شده ام و او  از درب عقب"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر