۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

دانلود فیلم The Count of Monte Cristo 2002 کنت مونت کریستو با لینک مدیافایر


imdb: 7.6/10
تاریخی، درام



http://www.mediafire.com/?jymxnjwgitz

http://www.mediafire.com/?2dzmu45mcem
http://www.mediafire.com/?iox3zdgzmmd
http://www.mediafire.com/?54kqziztwy1
http://www.mediafire.com/?dmooy4jlenz

فيلمى كه تماشاگر آن را تحسين مى كند
سينمايى «كنت مونت كريستو» از آن دست فيلم هايى است كه بيننده پس از دوبار تماشاى فيلم، تازه از آن لذت مى برد و آن را تحسين مى كند. اين فيلم همچنين بر روى پرده نقره اى و عريض سينما بسيار جذاب تر از تلويزيون است؛ چراكه صحنه هاى زيباى فيلم كه براى هر كدام از آن ها وسواس بسيار به خرج داده شده، مسلما در سينما جذاب تر است. به گزارش ايسنا، «كنت مونت كريستو» محصول سال ۲۰۰۲ است كه با همكارى سه كشور انگليس، آمريكا و ايرلند در مدت زمان ۱۳۱ دقيقه توسط كوين رينولدز كارگردانى شده است. اين فيلم همچنين در مدت زمانى بيشتر يعنى ۱۳۴ دقيقه در كشور اسپانيا به نمايش درآمده است.
داستان فيلم
فيلمنامه «كنت مونت كريستو» را جى ولپرت بر اساس رمانى از الكساندر دوما به نگارش درآورده است. فيلم درباره ملوانى به نام «دانتس» است كه توسط بهترين دوستش به نام «فرناند» به خيانت متهم مى شود چراكه فرناند قصد ازدواج با نامزد دانتس را دارد؛ دانتس ۱۳ سال را در زندان سپرى مى كند و در نهايت به كمك زندانى ديگرى مى گريزد تا از كسانى انتقام بگيرد كه به او خيانت كرده اند. درباره نويسنده كتاب «كنت مونت كريستو» را الكساندر دوما در سال ۱۸۴۴نوشت. اين كتاب بر اساس يك واقعيت جنايى - تاريخى در فرانسه است و تنها در برخى موارد اسم افراد يا مكان ها عوض شده است. الكساندر دوما با توجه به قدرت نويسندگى و سبك كارى خاص خود، شخصيت هاى واقعى را در قالب رمانى جذاب براى خوانندگان در آورده است. اين رمان مهيج عشقى-جنايى در اواخر دوران سلطنت ناپلئون روى مى دهد و ماجراهاى شگفت آور آن خواننده را چنان جذب مى كند كه متوجه گذر زمان نمى شود. كنت مونت كريستو كه مدت هاست به زبان فارسى برگردانده شده است، توسط ذبيح الله منصورى ترجمه شده است. اين كتاب بعدها توسط مترجمان ديگر نيز به فارسى برگردانده شد. الكساندر دوما در سال ۱۹۷۰ و پس از ۶۸ سال زندگى در فرانسه دار فانى را وداع گفت با اين حال حدود ۲۱۳ فيلم و سريال بر اساس رمانهاى وى ساخته شده كه بخش اعظمى از آنها پس از مرگ دوما بوده است. به تازگى نيز انيميشنى بر اساس رمان «سه تفنگدار» وى ساخته شد كه محصول كشور ايتاليا بود.
روند ساخت فيلم
«كنت مونت كريستو» با بودجه اى معادل ۳۵ ميليون دلار ساخته شد و در بيش از ۳۰ كشور جهان به نمايش درآمد. با اين حال ساخته كوين رينولدز كه كارگردانى چندان شناخته شده در عالم سينما محسوب نمى شود و تنها ۱۰ فيلم ساخته است، در هيچ جشنواره جهانى جايى نداشت. سينمايى «كنت مونت كريستو» ساخته اى پرلوكيشنى است به نحوى كه در حدود ۱۵ لوكيشين مختلف كه اكثر آنها هم در ايرلند قرار داشته اند، فيلمبردارى شده است.
ناگفته ها و گاف هاى فيلم
صحنه اى كه در آن «ويله فورد» قصد خودكشى دارد و كنت مونت كريستو به او مى گويد كه مى خواهى كار را برايت راحت كنم؟ در دو نسخه متفاوت فيلمبردارى شده است. در اين صحنه كارگردان فكر مى كرد كه اسلحه بايد پر مى بود و در نتيجه اين نسخه را انتخاب كرد؛ اما پس از نمايش فيلم براى عده اى تماشاگر خاص، اغلب آنان بر اين عقيده بودند كه اسلحه نبايد پر مى بود و در نتيجه در نهايت نسخه دوم براى اين صحنه انتخاب شد. در صحنه اى ديگر از فيلم كه كاويزل و گاى پيرس مشغول شمشيربازى هستند، پيرس زخمى شد و كارش به بيمارستان كشيد. اين اتفاق باعث شد كه كاويزل بارها از او عذرخواهى كند. سينمايى «كنت مونت كريستو» از آن دست فيلمهايى است كه با اشتباهات بسيار مواجه هستند؛ اين فيلم با حدود ۲۰ مورد گاف در تدوين، بازى و غيرمواجه بوده است.

۱ نظر: