۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

دانلود فیلم Lion of the Desert 1981 شیر صحرا با لینک مدیافایر


imdb: 7.8/10
کارگردان: مصطفی عقاد
براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
با بازی آنتونی کویین




http://www.mediafire.com/?sharekey=76b154975f6b949e7432d3c9683f450afc160d2a126e59265be6ba49b5870170

نکات حاشیه ای فیلم :

آنقدر شخصيت پردازي اين فيلم جالب توجه است که آنتوني کويين نيز پس از پايان ساخت فيلم تا مدتها شکل و شمايل و رفتار خود را مانند عمر مختار حفظ کرده بود.
جالب است که مصطفي عقاد در طول زندگي خود تنها سه فيلم را کارگرداني کرده است که دو تا از آنها نسخه هاي عربي و انگليسي رسالت يا همان محمد رسول الله (ص) است و آخرين آنها همين فيلم شير صحرا که در سال 1980 ساخته شد.
ميگويند هنگاميکه عقاد براي ساخت فيلم رسالت نزد قذافي رهبر ليبي رفته بود، به عمد عکس عمر مختار را از ميان کاغذهاي خود به روي زمين ميندازد تا نظر قذافي جلب شود. پس از سوال قذافي که اين مرد کيست؟ عقاد با توضيحات خود مقدمه ساخت اين فيلم را فراهم مياورد.





فيلم Lion of the Desert - فيلم عمر مختار - فيلم عمر مختار: شير صحرا

سکانسهاي فيلم واقعا زيبا، تحسين برانگيز و عاطفي هستند و عقاد از حرکتهاي بسيار دوربين (که مشخصه سينماي هاليوود است) به خوبي بهره گرفته است.

فيلمهاي اين چنيني ساختن و خلق جنگ افزارهاي قديمي براي يک فيلم آن هم نه در هاليوود بلکه در ليبي کاريست که همت بلند و انگيزه والايي را ميطلبد.

دو يا به قولي سه کار عقاد ماندگارند. نه بخاطر آنکه از معدود فيلمهايي هستند که با تکنولوژي هاليوود در تاييد اسلام ساخته شده اند بلکه کارهايي هستند با کيفيت بسيار مناسب کارگرداني و فيلمنامه نويسي.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر