۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

دانلود فیلم Curse Of The Golden Flower 2006 نفرین گل طلایی با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی


imdb: 7.0/10
کارگردان: ژانگ ییمو
براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
فیلم چینی، پرفروش ترین فیلم تاریخ چین، ژانگ ییمو





زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/Curse+Of+The+Golden+Flower/Farsi+Persian/1

Curse of the Golden Flower 
(نفرین گل طلایی) 


کارگردان: ژانگ ییمو
محصول سال ۲۰۰۶ هنگ کنگ-چین ۱۴۴ دقیقه

·          “نفرین گل طلایی” گران ترین فیلم تاریخ سینمای چین است. این فیلم نامزد اسکار بهترین طراحی لباس، برنده جایزه بهترین طراحی لباس از اتحادیه طراحان لباس، نامزد جایزه ساترن برای بهترین طراحی لباس از آکادمی فیلم های فانتزی-علمی تخیلی و ترسناک، نامزد ١٤ جایزه از مراسم فیلم هنگ کنگ، نامزد بهترین فیلم از ایمیج آوارد، نامزد ریل طلایی برای بهترین تدوین صدا از انجمن تدوینگران صدای آمریکا، نامزد جایزه بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی لباس از مراسم ساتلایت.
این فیلم بیشتر از هر چیز به خاطر طراحی لباس مورد توجه منتقدان قرار گرفته؛ واقعیتی که هر کس بادیدن فیلم به آن پی می برد. اما برای من جدای از طراحی بسیار زیبای لباس، رنگ ها جالب بودن. حداقل الان فیلمی را به خاطر ندارم که تونسته باشه به این زیبایی رنگ ها را در کنار هم قرار بده. رنگ های گرم! فیلم به نوعی هجوم رنگ های گرم به ذهن مخاطب بود برای من! رنگ قرمز، زرد و نارنجی رنگ هایی بودند که در بیشتر صحنه ها، بیشترین استفاده از آنها شده بود. گل های طلایی هم که اسم فیلم هم از اونها گرفته شده، حسی نوستالژیک و گرم در من ایجاد کرد که شاید منو به یاد صحنه هایی از فیلم ” قهرمان” می نداخت. این فیلم هم از ساخته های ییمو ست با بازی زیبای “جت لی” .
·          ژانگ ییمو متولد ١٩٥١ دانش آموخته آکادمی سینمایی پکن و از نسل پنجم فیلمسازان چین است. ییمو بعد از انقلاب فرهنگی در گروهی که چن کایگه و ژانگ جونژائو نیز در آن حضور داشتند، شروع به فیلمسازی کرد. اولین فیلمش “ذرت سرخ” در سال ١٩٨٨ برنده خرس طلایی جشنواره برلین شد و سومین فیلمش Ju Dou[١٩٩٠] برنده جایزه خوشه طلایی جشنواره والادولید شد و به مقام نامزدی نخل طلای جشنواره کن دست یافت. زندگی، مثلث شانگهای، راه خانه هم از دیگر فیلم های ییمو هستند.
·          ییمو به همراه چند فیلمساز دیگر بانی موجی تازه از فیلم های رزمی شدند که قالبی حماسی داشتند و از بودجه فراوان بهره می بردند. پنج سال قبل ییمو با ساختن قهرمان به جرگه این کارگردان ها پیوست. این فیلم آنقدر برایش خوشایند بود که در سال های گذشته با ساخت “خانه خنجرهای پرنده” و الان هم با “نفرین گل طلایی” به این شیوه ادامه داد. “قهرمان” جایزه آلفرد بائر جشنواره برلین را گرفت و نامزد دریافت خرس طلایی جشنواره شد و جایزه بهترین کارگردانی را از انجمن ملی منتقدان فیلم آمریکا گرفت. خانه خنجره های پرنده نیز او را به مقام نامزدی جایزه گلدن گلاب رساند و جوایزی از انجمن های منتقدان ایالت های گوناگون آمریکا را نصیب اش کرد. همه اینها مهر تاییدی بر این موج تازه فیلم های حماسی/رزمی چینی است. آخرین حلقه این فیلم ها نفرین گل طلایی است و بر خلاف آثار مهم کارنامه ییمو که سویه تاریک زندگی روستائیان چینی را هدف داده بود، به اقتضای ژانر انتخابی اش زندگی توطئه آمیز درباریان را نشانه رفته است.
نفرین گل طلایی که بر اساس نمایشنامه توفان تندری چائو یو ساخته شده، در واقع یک ضیافت دیداری است سرشار از رنگ و رنگ و رنگ .داستان فیلم را نمی گم چون به نظرم داستان خیلی مهم نیست. باید به تماشای رنگ ها و طراحی زیبای لباس ها نشست . همین!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر