۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

دانلود فیلم 2004 2046 با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی


دانلود فیلم 2004  2046 با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی
imdb: 7.5/10
کارگردان:  وونگ کار وای
براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
فیلم وونگ کار وای، هنگ گنگی





http://www.mediafire.com/?mtzzyzt5yll

http://www.mediafire.com/?wgkwmcevmjm
http://www.mediafire.com/?qof5d42xm5w
http://www.mediafire.com/?hyonn2h2wmy
http://www.mediafire.com/?nmgkn50utn5
pass; asanfilm.blogspot.com

زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/2046/Farsi+Persian/1
" 2046" یک درام آینده است .فیلم سه خط داستانی را در زمان حال , گذشته و آینده روایت می کند . به این ترتیب "ونگ کار- وای " مسیر خطی زمان را می شکند و لحظه ها را در هم می آمیزد به گونه ای که مشخص نیست که حال , گذشته و آینده کدام بر دیگری تاثیر گذاشته است . این ساختار هدف واحدی را دنبال نمی کند بلکه صرفا به بیان لحظه ها می پردازد, فیلم های کار وای همان طور که خودش هم گفته است حجم های تصویری قطعه قطعه شده است .
2046 با این جمله از رمان یک نویسنده , که شخصیت اصلی فیلم است , شروع می شود :" 2046 مکانی است که زمان در آن متوقف شده و هر کس به آن جا می رود می خواهد خاطرات خود را بیابد " . این رمان 2046 نام دارد و در سال 2046 اتفاق می افتد . این عدد در طول فیلم هویت و مفهوم خاصی دارد (شماره اتاق معشوق نویسنده , نام رمان,...). این نویسنده تصور می کند که درباره ی آینده می نویسد اما در طول فیلم با توجه به ساختار روایی خاصش تصور می کنیم که او در واقع درباره ی گذشته می نویسد .


این فیلم به گونه ای ادامه ا ی بر فیلم قبلی کارگردان "در حال و هوای عشق " است با همان ساختار اما دنباله ای کاملا نا متعارف. در اولین نمای فیلم دوربین ( همان طور که در انتهای فیلم حال و هوای عشق آقای چاو که در این فیلم هم بازی می کند راز خود را در درون حفره ای زمزمه می کند) , وارد حفره ی راز ها می شود و در انتها نیز از همین حفره خارج می شود.در حقیقت آینده حفره ای تلقی می شود که گذشته یا آنچه در طول فیلم اتفاق می افتد را در بر دارد. این نویسنده مدام در حال نوشتن قصه ای تازه است و ما در کنار روایت زندگی اش بخش هایی از کتاب او را نیز می بینیم .روابط ها در فیلم به گونه ای فرا زمانی اند و آن چه در گذشته بوده در حال و آینده انعکاس می یابد . در این جا اگر کسی رازی در گذشته داشته باشند, راز را درون سوراخ زمزمه می کند و روی آن را می پوشاند تا محفوظ بماند و در حقیقت نمای اول فیلم تماشاگر را دعوت به شنیدن این اسرار می کند. نویسنده به دلیل شکست در عشق واقعی خود , خود را در روابط کوتاه مدت غرق می کند( به امید یافتن عشق واقعی) و این روابط را در داستانی که در مورد آینده می نویسد جای می دهد .


از ویژگی های دیگر فیلم استفاده از رنگ ها و موسیقی است .روابط شخصیت ها رنگ های خاصی دارد که چگونگی این روابط را بیان می کند .2046 از لحاظ موسیقی بسیار قوی است و موسیقی های فیلم هماهنگ با تصویرهاست و هیچ گاه جدا از فیلم به نظر نمی رسد .در کنار کارگردانی فوق العاده ی کار-وای , فیلمبردار 2046 هم با انتخاب قاب های مناسب و حرکت های گاهاً کند یا سریع دوربین, حال و هوای خاصی به فیلم بخشیده است .


2046 فیلم پیچیده ایست که تمام زوایا و زیبایی های آن قابل بیان نیست. باز بودن اثر موجب شده که توصیف فیلم برای تماشاگران متفاوت باشد .2046 را می توان از هر جای فیلم تماشا کرد و لذت برد زیرا زمان در فیلم مفهوم واقعی و خطی خود را ندارد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر