۱۳۸۸ بهمن ۱, پنجشنبه

دانلود فیلم Crouching Tiiger Hidden Dragon 2000 ببر خیزان اژدهای پنهان با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی


دانلود فیلم Crouching Tiiger Hidden Dragon 2000 ببر خیزان اژدهای پنهان با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی
imdb: 8.0/10
top 250: #220
کارگردان: آنگ لی
براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
آنگ لی، ببر خیزان اژدهای پنهان، رزمی
pass: halinh.vn
زیرنویس
http://www.opensubtitles.org/fa/subtitles/3147023/crouching-tiger-hidden-dragon-fa

رسيدن به آرامش و آسايش و ايجاد صلح بين انسانها و در نهايت وصول به رستگاري.
اين چيزي است که در فيلم سينمائي به ظاهر رزمي "ببر خيزان اژدهاي پنهان" ديده ميشود.فيلمي که در آن مفاهيم مذهبي با فنون رزمي و جنگي بسيار زيبا و جذاب آميخته شده و تماشاگر را به عمق مفاهيم خود ميبرد و در نهايت هدف خود را به خوبي بيان ميکند.همچنين در اين فيلم مکالمات و گفتگوهائي که شاهد آن هستيم بخوبي مفهوم و مقصد فيلم را به ما ميرساند و تماشاگر را بر سر دوراهي حيراني نميگذارد.
رو در رو قرار گرفتن خير و شر و صلح و جنگ چيزي است که به عينه مشاهده ميشود.خير يا صلح در مظهر انساني به نام "لي موباي" که در بودا تعليم ديده است به عرصه ظهور ميرسد. او کسي است که با سخنانش باعث آرامش انسان شده و با اعتماد بنفس قوي در مقابل شرور ايستادگي ميکند.
و اما شر به صورت انساني بنام "روبا ماده" که يک زن ميباشد تجسم مييابد.و اين نشانگر فريب دادن آسان شيطان جنس زن را ميباشد چرا که زن با نفس ضعيف و طمع زيادي که در خود دارد دچار وسوسه هاي شيطاني شده و با اين کار پيرواني را براي خود جمع کرده و از آنها بعنوان وسيله و ابزار استفاده مينمايد.و با تصميم بر بدست آوردن "سرنوشت سبز" که تمثيل يافته در يک شمشير ميباشد ميخواهد جهان را بدست آورده و همه را تحت فرمان خود درآورد اما زهي خيال باطل که اين کاري است نشدني.
 در اين فيلم ميتوان دو زن را که يکي همکار "موباي" و ديگري دست نشانده شاگرد "روباه ماده" است را با هم مقايسه کرد و بدين نتيجه رسيد که زن با وجود روحيه اي ضعيف و لطيف در خود ميتواند روح و نفس خود را متمايل و متوجه خيرات کند و نفس خود را از وسوسه هاي شيطان و پيروان او حفظ صيانت نمايد.اما در عين حال ميتواند با کمي سستي و خودخواهي و خودبرتربيني اسير دام شيطان(روباه ماده) شده و خود را در کارهاي او شريک گرداند.
صحنه هاي پاياني فيلم نشانگر توبه انساني(شاگرد روباه ماده) است که در دون خود روح و وجداني پاک داشته است اما بعلت خيالات مبهم اسير مسائلي خبيث گرديده بود واين توبه در نهايت چيزي نيست جز مرگ و اين مرگ همان رهائي و رستگاري است که در سخنان واپسين "لي موباي" بخوبي جلوه ميکند.
استاد انسان همانا عقل و روح اوست که در درجه اعلي و برتر فرشتگان بر آن سجده کردند و بوسيله آن انسان ميتواند خير و شر را شناسائي کرده و آنها را از همديگر تشخيص دهد.بنابراين خداوند در انسان قوه عقل را به وديعه گذاشت تا بوسيله آن بهدف نهائي که کمال و سعادت اخروي و يا بتعبير ديگر رهائي و رستگاري است برسد.

آنگ لی کارگردان تایوانی چین در سال های اخیر در محافل بین المللی فیلم و سینما شهرت یافته و موفقیت های زیادی به دست آورده است. او که در یک خانواده سنتی چینی متولد شده و رشد کرده در آثارش پنجره ای برای آشنایی تماشاگران جهان با فرهنگ چین باز و پلی برای ارتباط بین فرهنگ های شرق و غرب ایجاد می کند.
زادگاه پدر آنگ لی در استان جیان شی در شرق چین و خودش در پین دون تایوان متولد شده است. پدرش رییس یک دبیرستان بود و در آموزش فرزند خود بسیار دقیق و جدی بود. او می گوید:
«نسل پدر و مادرم فرهنگ سنتی چین را به تایوان منتقل کردند و این فرهنگ در توسعه تایوان بسیار تأثیرگذار بود. من هم در محیط فرهنگ سنتی چین زندگی کرده ام.»
در سال 1973 میلادی،آنگ لی 19 ساله وارد رشته تئاتر و فیلم سازی در دانشگاهی در شهر تایپه شد. در سال 1978 برای بازآموزی به ایلینویز آمریکا رفت و پس از دو سال تحصیل مدرک کارشناسی هنری را اخذ کرد. به دلیل علاقه اش به فیلم و سینما در دانشگاه نیویورک که رشته فیلم و سینما در آن بسیار مشهور است، ادامه تحصیل داد و مدرک کارشناسی ارشد در این رشته را به دست آورد. او پس از فارغ التحصیل شدن علاقه مند به فعالیت در زمینه فیلم سازی در آمریکا بود. اما با مشکلاتی مواجه شد و شش سال را در انزوا و تنهایی به سر برد. اما از آرزوی خود برای فیلم سازی دست برنداشت. آنگ لی درباره دشواری های شروع کارش می گوید:
«آن زمان می خواستم در آمریکا بمانم و فیلم بسازم. بقیه می گفتند که یک کارگردان آسیایی در آمریکا جایی ندارد. ابتدا خودم هم نمی دانستم که آیا می توانم به عنوان یک کارگردان چینی کار کنم یا نه.»
پس از شش سال انتظار، فرصتی به آنگ لی دست داد. در سال 1990فیلمنامه او به نام «فشار دست ها» جایزه بهترین فیلمنامه تایوان را کسب کرد. سپس با سرمایه گذاری یک شرکت فیلمسازی این فیلمنامه به کارگردانی آقای لی ساخته شد و موفقیت بزرگی برای او به دست آمد. پس از آن لی آن دو فیلم دیگر به نام «ضیافت شاد» و «خوردن و نوشیدن، مرد و زن» ساخت که با استقبال گسترده تماشاگران رو به رو شد.
در آثار دوره اول فعالیت لی موضوعات اخلاق خانوادگی ، تفاوت های بین فرهنگ های شرق و غرب و تغییرات فرهنگی و اخلاقی به نمایش در می آمدند. تماشاگران در این آثار لی از نمایش اصطکاک آداب و رسوم فرهنگ سنتی با عناصر لبخند به لب می آورند.
آنگ لی پنج سال پس از کارگردانی «خوردن و نوشیدن، مرد و زن« سه فیلم دیگر با موضوعات خانوادگی آمریکا ساخت. با وجود تغییر موضوع فیلم های ساخت او، تماشاگران هنوز می توانند در آنها ویژگی های فرهنگ چین را ببیند. سال 2000 سال درخشانی برای آقای آنگ لی بود. او در این سال، فیلم رزمی «ببر خیزان، اژدهای پنهان» را ساخت که در داخل چین بسیار مورد توجه قرار گرفت. این فیلم هم وارد بازارهای فیلم و سینمای اروپا شد و هم در بازار آمریکا بیش از 100 میلیون دلار فروش داشت. سرانجام این فیلم جایزه بهترین فیلم زبان خارجی اسکار را نیز از آن خود کرد که در تاریخ صنعت فیلم و سینمای چین بی سابقه بود.
فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» یک فیلم هالیوودی با ویژگی های چینی است. در روند ساخت این فیلم ضمن استفاده از فناوری نوین موضوعاتی درباره اندیشه فرهنگی و انسانی چین توصیف می شود. لی آن درباره این فیلم می گوید:
«در این فیلم اژدهایی را که در دل ما خفته ترسیم کرده ام. این اژدها احتمالاً تمایل به خلاقیت و یا علاقه به فرهنگ چین باستان است.»
پس از ساخت فیلم ببر خیزان و اژدهای پنهان، انگ لی فیلم هایی چون «هولک» و «کوهستان بروک بک» را ساخت که به خاطر فیلم «کوهستان بروک بک» جایزه اسکار بهترین کارگردان را از آن خود کرد.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که در فیلم های انگ لی نمادهای فرهنگ چین به چشم می خورد. لی آن درباره این ارزیابی می گوید:
«یک فرهنگ زنده باید همواره در تغییر بوده و همگام با زمان توسعه بیابد. فرهنگ نباید در موزه نگهداری شود. من در ساخت فیلم همواره از جنبه های خوب و مورد توجه فرهنگ چین استفاده می کنم و در فیلم هایم به چشم می خورند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر