۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

دانلود فیلم The Blair Witch Project 1999 پروژه جادوگری بلر با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی


دانلود فیلم The Blair Witch Project 1999 پروژه جادوگری بلر با لینک مدیافایر و زیرنویس فارسی
imdb: 6.2/10
براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
رازالود ، معمایی





Download:
http://www.mediafire.com/?dgnqyy9fsed
http://www.mediafire.com/?4hoy2jyjjmf
http://www.mediafire.com/?sw3dz31wxit
http://www.mediafire.com/?qwy0myjmyt1
http://www.mediafire.com/?wdn9ml1tlmj
http://www.mediafire.com/?nj2zyzcvijy
http://www.mediafire.com/?3gqy9hfusww
http://www.mediafire.com/?ndjyzhdtmiy
Join the parts by HJSplit: http://www.freebyte.net/download/hjsplit.zip

زیرنویس
http://www.all4divx.com/subtitles/The+Blair+Witch+Project+%281999%29/Farsi+Persian/1



در پوستر تبلیغاتی فیلم وحشت زای « پروژه جادوگر بلر » چنین آمده است

« در 21 اکتبر 1994 ، سه فیلمساز به نام های هِدِر داناهیو ، جوشوآ لئونارد و مایکل ویلیامز وارد جنگل بلک وود مریلند شدند تا فیلم مستندی دربارۀ افسانه محلی " جادوگر بلر " تهیه کنند ، اما دیگر هیچ اثری از آنان دیده یا شنیده نشد . »



در ماه اکتبر سال 1994 ، یک دختر و دو پسر جوان به نام های هِدِر ، جوشوآ و مایکل به قلب جنگل « تپه های سیاه » می روند تا آنجا فیلمی مستند دربارۀ مقولۀ جادوگری بسازند . آنها که تجهیزات زیادی به همراه ندارند و از تجربۀ کافی بی بهره اند ، بازیچۀ پدیده های غیر قابل توضیح و دلهره آوری می شوند . پس از هشت روز سرگردانی آمیخته با ترس و وحشت ، این سه فیلمساز تازه کار ناپدید می شوند و به جز فیلمی که تهیه کرده اند ، هیچ اثری از خود باقی نمی گذارند دد



پروژه جادوگر بلر ، فیلمی ترسناک و به طرز خارق العاده ای تأثر گذار ، این حقیقت را می داند و به نحو احسن از آن استفاده می کند . نه دارای جلوه های ویژۀ پر زرق و برق است ، نه هیولاهای دیجیتال ، بلکه شخصیت هایش در جنگل گم می شوند ، شبانگاه صداهایی می شنوند ، اجسام چوبینی می یابند که از شاخه های درخت آویزانند . یکی از آنان مادۀ لزجی روی کوله پشتی اش پیدا می کند . از آنجا که تخیل این شخصیت ها به واسطۀ شنیدن شایعاتی دربارۀ جادوگران ، افراد گوشه نشین و قاتلان بچه کُش در جنگل ، شعله ور شده ، و از آنجا که غذایشان در حال اتمام و نقشه شان گم شده است ، در آنـــــان ( و ما ) وحشتی بسیار عمیقتر از زمانی که توسط مردی نقابدار تعقیب می شوند ، ایجاد می گردد دد
پروژۀ جادوگر بلر ، ستایشی از عناصر کم هزینۀ تولید است و ثابت می کند که برای ترساندن نیازی به بوق و کرنا نیست . فیلم به یک شکل یک اثر مستند عرضه شده . از عناوین افتتاحیه فیلم در می یابیم که در سال 1994 ، سه فیلمساز جوان در جستجوی جادوگری افسانه ای وارد منطقۀ جنگلی شده اند ، و « ... یکسال بعد ، فیلمهایشــــان پیدا شد . » سبک فیلم و حتی روش تولید آن ، مستند آن را تصــریح می کند . شخصیت های فیلم همنام بازیگران و نقش هایشان هستند . کل فیلم با دو دوربین گرفته شده : یک هندی کم رنگی که کارگـــردان فیــــلم ، هِدِر ( هِدِر داناهیو ) ، آن را می گرداند ، و دیگری دوربین 16 میلیمتری سیاه و سفیدی که در دست فیلمبردار فیلم ، جاش ( جاشوآ لئونارد ) است



صدابرداری فیلم بر عهدۀ مایک ( مایکل ویلیامز ) می باشد . هر سه نفر کوله پشتی به دوش دارند ، و خود برای دو سه شب بیتوته در جنگل آماده کرده اند . اما سرنوشت دیگری در انتظار آنان است . ساختار پنهان فیلم که توسط ادوارد سانچز و دانیل مایریک نوشته و کارگردانی شده ، بدون اینکه خود تماشاگر بداند به شکلی موذیانه به او اطلاعاتی می دهـــــــــد . هِـــدِر و گروهـــش وارد شـــهر کوچـــــک بــورکــــــیتســـــویل ( « بلر » سابق ) می شوند و به مصاحبه با افراد محلی می پردازند . بسیاری از آنان چیزهای مبهمی دربارۀ جادوگر بلر و یا دیگر افسانه های شوم محلی شنیده اند ؛ حتی یکی مــــــی گوید : « فکر می کنم قبلاً در شبکۀ دیسکاوری برنامه ای دربارۀ آن دیده باشم . »
خبردار می شویم که پیش از این ، کودکانی در جنگل کشته شده اند ، افرادی ناپدید شده اند ، و در کافین راک اتفاقات عجیبی افتاده است دد اما فیلم بسیار هوشمندانه عمل می کند : طوری این اطلاعات را به تماشاگر می دهد که بتواند به آن اعتماد کند ؛ همه اش شایعه و افسانه است ، افراد محلی آن را به شوخی می گیرند ، و هِدِر ، جاش و مایک به این حرف ها به عنوان قطعات یک فیلم مستند و جالب نگاه می کنند ، نه به عنوان یک هشدار دد

سه فیلمساز با ورود به جنگل ، به تدریج دچار وضعیت مخوفی می شوند . در جنگل در مسیر های دایره ای حرکت می کنند . نقشه شان به طرز مرموزی گم می شود . طبیعت ظاهر تحمیل کننده و مُرده ای به خود می گیرد . نشانه های شومی در اطراف خود می یابند . دسته های چوب ، اشکال چوبین اضطراب آور . این اجسام خام نسبت به جلوه های پر زرق و برق ، بسی هولناک ترند ؛ انگار توسط موجودی خلق شده اند که جنگل را تسخیر کرده ، نه آنکه نتیجۀ شوخی های یک رفیق باشد . دربارۀ فیلمبرداری واقع گرای فیلم بسیار سخن رفته است . اینکه انگار تک تک نماها در جنگل توسط دوربین دستی گرفته شده ( که شده ) . اما وجه بصری فیلم ، صرفاً تکنیک آن نیست . سازندگان فیلم با گرفتن آن در فصل لرز و سرما و با تضعیف رنگها ، جنگل را تبدیل به هویتی منزوی و متخاصم می کنند ؛ طبیعت به عنوان مخفیگاه اسرار مخوف تصویر می شود دد



با تشدید ترس و نا امیدی شخصیت ها ، شخصیت واقعی آنان بروز می کند . یکی اعتراض می کند : « قرار بود گشت بزنیم ! » و دیگری می گوید : « هِدِر ، این پروژه اصلاً جالب نیست ! » هِدِر همچنان روحیه خوش بینی خود را حفظ می کند ؛ او می گوید که جنگل آنقدر بزرگ نیست که بتوان در آن گم شد ، چون « ... اینجا آمریکا ست . ما بیشتر منابع طبیعی مان را از بین برده ایم . » سرانجام شهامت او نیز رو به نقصان می گذارد و منجر به نمای جالب توجهی می شود که در آن هِدِر از عذر خواهی خودش ، فیلمبرداری می کند دد



( این صحنه مرا به یاد نوشته های رابرت اسکات " مکتشف قطب جنوب " در دفترچه یادداشتش پیش از آنکه از فرط ســــرما منجمد شـــــود ، انداخت . ) در دورانی که فنون دیجیتال قادر است هر چیزی را به ما نشان دهد ، پروژه جادوگر بلر یادآور این حقیقت است که آنچه ما را می ترساند همان است که نمیتوانیم ببینیم دد
صدای برخواسته از تاریکی ، همیشه از آنچه صدا را ایجاد می کند ، ترسناک تر است . از هر کودکی بپرسید ، همین را خواهد گفت ؛ فقط در لحظۀ گفتنش ، آن را باور ندارد دد

نقد از راجر ابرت



از نکات قابل توجه میتوان به بودجۀ اندک فیلم اشاره کرد . پروژه جادوگر بلر با سرمایه ای در حدود 25000 دلار ساخته شد و در عین ناباوری به فروشی بالای 200 میلیون دلار در سراسر دنیا دست پیدا کرد تا به عنوان یکی از پر سودترین فیلمهای تاریخ سینما دست پیدا کند دد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر