۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

دانلود فیلم ایرانی هامون 1368 دانلود با لینک مدیافایر


دانلود فیلم ایرانی هامون 1368 دانلود با لینک مدیافایر
imdb: 7.6/10
کارگردان: داریوش مهرجویی
براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
  ،دانلود مستقيم فيلم از مديا فاير،فیلم هامون 1368 ، فیلم خسرو شکیبایی، فیلم داریوش مهرجویی






http://www.mediafire.com/?jzkjzjdtymz

pass: asanfilm.blogspot.com

هامون نام فیلمی اجتماعی و سورئالیستی است که در سال ۱۳۶۸ به کارگردانی داریوش مهرجوییخسرو شکیبایی، بیتا فرهی، عزت‌الله انتظامی، فتحعلی اویسی نام برد. این فیلم رنگی و در مدت ۱۲۰ دقیقه‌است. ساخته شد. از بازیگران معروف این فیلم می‌توان



داستان فیلم

حمید هامون که با همسرش مهشید دائم کش مکش دارد زندگی کابوس گونهٔ‌ خود را مرور می‌کند. او که مشغول نوشتن رساله‌اش دربارهٔ‌ عشق و ایمان است در پی دوست قدیمی و مرادش علی عابدینیعلی عابدینی فردی که تکلیفش با خودش مشخص است و دنیا را فدای آرمان‌ها و عقایدش کرده‌است.(مهرجویی خود می‌گوید که داستان این فیلم بر اساس بوف کور صادق هدایت نوشته شده‌است) می‌گردد. خانه و کاشانه را ترک می‌کند و دست به اعمال دیوانه‌واری می‌زند. او در حالتی پریشان، در پی شکایت‌هایش، خود را به امواج دریا می‌سپارد، اما عابدینی او را نجات می‌دهد. همچنین این فیلم به دغدغه‌های جوانان روشنفکر بعد از انقلاب می‌پردازد. میان دنیا خواهی و آرمان خواهی. تصویری از آرمان خواهی که به دلیل حب دنیوی (زیبایی، و...) در تلاطم است و در مقابل

نقد شخصیت های داستان: هامون:حمید هامون دانشجوی دکترای فلسفه است و تز پایان نامه اش در خصوص حضرت ابراهیم میباشد. و خودش هم در این میان درگیر دلهره وترس و یا یهتر بگوییم دارای شک شده است که ایا ابراهیم پسرش اسماعیل را از فرط عشق و ایمان حاضر شده بود سرش را ببرد؟ او در مباحث عرفانی و معنویات زیاد فرو رفته تا حدی که کار و پول در اوردن زیادی را مخالف بر عقایدش میداند. علاقه ی شدیدش به دوست بچگی اش علی عابدینی در تمام فیلم کاملا بر تمماشاچیان مشهود است و ظاهرا خط مشی خود را از او میگیرد با این تفاوت که علی عابدینی علاوه بر معنویات به کار کردن و ساختمان سازی نیز میپردازد و این کاراکتر برای بیننده شخصی معقول میباشد.
مهشید: مهشید سلیمانی همسر حمید هامون که به گفته اش در فیلم حمید او را با دنیای جدیدی اشنا کرد و در ابتدای اشنایی شان او را شخصیتی روشنفکر و باد سواد قلمداد میکرد کم کم با زندگی با او خسته میشود و به اصل خودش که دختری مرفه در خانواده‌ای پولدار بوده است بر میگردد و زندگی با هامون را که زندگیش در کتاب و عشق های معنوی خلاصه میشود را کاملا پوچ وبی معنی تلقی میکند. او زنی است که عاشق پیشرفت و کار است اما سر در گم است و خودش هم نمیداند به انجام چه کاری علاقه مند است؟

جوایز فیلم

فیلم هامون در دوره هشتم (۱۳۶۸) جشنواره سینمایی فجر تهران با کسب پنج سیمرغ بلورین به انضمام «جایزه ویژه هیئت داوران»» ستاره بلامنازع سینمای آن سال ایران بود. این فیلم در جشنواره هشتم برنده جایزه ویژه هیئت داوران برای بهترین فیلم و همین طور سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، فیلمنامه، فیلمبرداری، نقش اول مرد، و بهترین تدوین شد. فیلم هامون همچنین کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین درشش زمینه دیگر بود. در جشنواره این سال هامون برنده یا کاندیدای دریافت ۱۲ جایزه از ۱۹ جایزه موجود بود.

۲ نظر:

  1. ba salam
    mamnoon az weblagetoon
    age momokene tozih bedin chetori az in filmaye irani mishe estefade kard?
    aslan file hashoon ba hich narm afzari baz nemishan
    hata ba win rar
    mamnoon
    bye

    پاسخحذف
  2. برو تو قسمت سر هم کردن فرمتها با برنامه ffsj سر هم کن لینک دانلودش همونجا هست

    پاسخحذف