۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

دانلود فیلم کیشلوفسکی Three Colours: White 1994 سه گانه رنگها: سفید دانلود با لینک مدیافایر و زیر نویس فارسی


دانلود فیلم کیشلوفسکی Three Colours: White 1994 دانلود با لینک مدیافایر و زیر نویس فارسی
imdb: 7.6/10
کارگردان: کریستوف کیشلوفسکی
براي دانلود روي خواندن مطالب ديگر کليک کنيد
  فيلم کیشلوفسکی، دانلود فیلم سه گانه رنگها: سفید، دانلود مستقیم فیلم سفید کیشلوفسکی، دانلود مستقیم فیلم Three Colours: White 1994 ، دانلود فیلم سفید 1994 ،


دانلود
http://www.mediafire.com/?qouqm13z1mz
http://www.mediafire.com/?gyhnjlningt
http://www.mediafire.com/?4iymtltumwu
http://www.mediafire.com/?w2ozzm33nmt
cd2
http://www.mediafire.com/?dnrdm0xo2jz
http://www.mediafire.com/?xdqzdmwdzqh
http://www.mediafire.com/?5tm2wymna2o
http://www.mediafire.com/?myzdzlhemwn

زیرنویس

کيشلوفسکي و سه گانه او


اگر فيلم به اندازه کافي خوب باشد و داستان نيز بشکل درستي تعريف شده باشد، کاراکترها و صحنه هايي از فيلم براي مدتها در ذهن باقي خواهد ماند و تا مدتها ما را پيرامون خويش به فکر فرو مي برد. گرچه اين براي اغلب فيلمها اتفاق نمي افتد اما به جرات مي توان فيلمهاي کيشلوفسکي را از اين دسته دانست که با پرداخت خلاق و هنرمندانه اش صحنه هايي را براي هميشه در اذهان ما جاودان نموده. او مي گويد من بسيار زياد به خرد اعتقاد دارم، چيزي که هم عصرمان ما آن را از دست داده اند .
در فيلمهاي او نه تنها کاراکترهاي اصلي بطور تاثير گذار و جذابي پرداخت شده اند بلکه کاراکترهاي فرعي و المانهايي که بصورت مختصر در پس زمينه فيلم وجود دارند داراي مشخصه هاي مستقل خود هستند.



او در آکادمي فيلم لودز به تحصيل پرداخت و تا سالها فعاليت خود را در عرصه تلويزيون متمرکز ساخت. منتقدين سينماي او را مجموعه اي از برگمن و تارکوفسکي مي دانند.



او در سال ???? در حالي بازنشستگي خود را از فيلمسازي اعلام کرد که بعد از سه گانه موفق (آبي، سفيد، قرمز) خبر از ساخت سه گانه ديگري ( جهنم، برزخ، بهشت) داده بود. او در سال ???? در سن ?? سالگي فوت نمود.



گرچه هيچ نشانه اي مبني بر مذهبي بودن او وجود ندارد اما فيلمهايش داراي گرايش مذهبي (مسيحي) است و ما را به تفکر عميق پيرامون زندگي و اخلاقيات وا مي دارد. کاراکترهاي فيلمهاي او کساني هستد که بطرز صريح و روشن، روش و سلوک خود را در زندگي نيافته اند. به گفته خود او آنها کاملا نمي دانند چطور بايد زندگي کنند و واقعا نمي دانند درست و غلط کدام است و سرسختانه آن را مي جويند.



فيلمهاي او در نهايت دقت و وسواس ساخته شده. سه گانه رنگها بر اساس رنگهاي موجود در پرچم فرانسه و ارزشهاي نمادين آن طراحي شده است. آبي: آزادي، سفيد: تساوي و قرمز: برادري.



گرچه هريک از آنها به تنهايي قابل بررسي و ديدن هستند اما ديدن آنها به ترتيب موجود منجر به کشف ارتباطي شگفت انگيز و ماهرانه ميان آنها خواهد شد.
هريک از اين قصه هاي سه گانه شخصيت هاي متفاوتي را مطرح مي کند اما در پس زمينه هريک نشانه هايي وجود دارد که بوسيله آن به ديگري مرتبط مي گردند.



فيلمهاي او اغلب معمايي و بطرز هيجان انگيزي مجهول است. انگار به رازي سربسته اشاره دارند. شايد هدف او يادآوري اين نکته است که زندگي روزمره به مراتب بيش از آنچه فکر مي کنيم پيچيده و رمزگونه است. او براي سرگرمي تماشاچي فيلم نمي سازد بلکه مي خواهد او را به تفکر وا دارد تا در نهايت از دريچه اي متفاوت از آنچه هميشه بوده، به زندگي بنگرد.



به گفته او ” شما فيلم مي سازيد تا به مردم چيزي را نشان دهيد، آنها را از جايي به جايي ديگر ببريد و اين به هيچ وجه اشکال ندارد که آنها را به دنياي کشف و شهود، به دنياي تفکر ببريد.”



حالت رمز آلود فيلمهاي او تلويحا به اين اشاره دارد که براي ارتباط برقرار کردن با قصه لازم نيست به تجزيه و تحليل يک يک صحنه ها پرداخت بلکه بايد عميقا از آن لذت برد.



موضع کيشلوفسکي مقابل خبرنگاران و مخاطباني که از او درباره ماهيت مجهول فيلمهايش سئوال مي کنند مانند خود فيلمهايش پيچيده و معماگونه است. او مي گويد در اين کار هنگام بازگو کردن واقعيت، عشق هميشه در تقابل با ساير عناصر است. عشق ما را سر دوراهي مي نشاند و رنج را به ارمغان مي آورد. ما نمي توانيم با آن زندگي کنيم و بدون آن هم حتي قادر به ادامه زندگي نخواهيم بود. در واقع در کار ما به ندرت مي توان به يک پايان خوش دست يافت.



در آبي ژوليت بينوش زني است که زندگي اش يکباره تحت تاثير تصادفي که منجر به از دست دادن دختر و شوهرش شده دگرگون مي شود. او اکنون خود را با زندگي که از دست رفته رها مي بيند. شايد رهايي او را بتوان به نوعي آزادي تحميلي تعبير کرد.



رنگ آبي در سرتاسر فضاي فيلم جاري است. او تدريجا با زندگي گذشته خود روبرو شده و مفاهيمي مانند مصيبت از دست رفتن عزيزان، خيانت و بخشش را عميقا تجربه مي کند و نهايتا به سمت ايجاد يک زندگي جديد گام برمي دارد.



در سه گانه او، سفيد دومين فيلم اوست. سفيد فيلم تقابل هاست و بار معنايي اش را وامدار طعنه آميزبودن خويش است. در حقيقت سفيد يک کمدي سياه است. در ميان اين سه فيلم ، سفيد بيش از سايرين زمان مي برد تا تاثير خود را بر مخاطب بازنماياند اما وقتي اين انجام شد از سايرين محکم تر و موفق تر جلوه خواهد نمود.



سفيد با تساوي سر و کار دارد و با روايت طعنه آميزش به دنبال کشف تساوي حقوقي است که در عالم واقعيت وجود ندارد چه در سطح فردي و چه اجتماعي.



اما در ميان اينها قرمز را بايد متعلق به سينمايي شاعرانه دانست. قرمز نه تنها نماد يکي از رنگهاي پرچم فرانسه بلکه نماد عشقي است که در همه روابط انساني موجود در فيلم کاملا از دست رفته است.



نکته مفهومي که اين سه فيلم را به يکديگر مرتبط مي سازد مفهوم خيانت است که در آبي و سفيد پررنگ تر از قرمز به آن پرداخت شده و در هردو، قهرمان قصه سعي دارد که از زندگي گذشته خود بيرون آمده و زندگي جديد را آغاز کنند.
 دانلود مستقيم فيلم کیشلوفسکی، دانلود فیلم سه گانه رنگها: سفید، دانلود مستقیم فیلم سفید کیشلوفسکی، دانلود مستقیم فیلم Three Colours: White 1994 ، دانلود فیلم سفید 1994 ،

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر